F Firelude Newcomer 25 Jun 2015 #1 Hei folkens ! Er det krav for en komersiell flygning ( kanskje uansett flygning ? ) at det skal forfinnes en alternative lufthavn og at det skal beregnes fuel også for å gå til alternativ lufthavn og fuel til f eks holding I noen minutter ?
Hei folkens ! Er det krav for en komersiell flygning ( kanskje uansett flygning ? ) at det skal forfinnes en alternative lufthavn og at det skal beregnes fuel også for å gå til alternativ lufthavn og fuel til f eks holding I noen minutter ?
L LN-GAB ScanFlyer Blue 25 Jun 2015 #2 Du kan lese litt i ICAO Annex 6 her: http://www.verifavia.com/bases/ressource_pdf/299/icao-annex-6-part-i.pdf Les fra 4.3.4 og utover, der er beskrivelse av både alternate og krav til drivstoff. Ble mye å skrive selv på en iPad Men i korte trekk: Ja, vi har alltid en plan på både alternate og drivstoff. Mye er styrt av lovverk, men vi har også enda strengere SOP
Du kan lese litt i ICAO Annex 6 her: http://www.verifavia.com/bases/ressource_pdf/299/icao-annex-6-part-i.pdf Les fra 4.3.4 og utover, der er beskrivelse av både alternate og krav til drivstoff. Ble mye å skrive selv på en iPad Men i korte trekk: Ja, vi har alltid en plan på både alternate og drivstoff. Mye er styrt av lovverk, men vi har også enda strengere SOP
CFM ScanFlyer Crusty 27 Jun 2015 #4 Det er vel strengt tatt ikke nødvendig med alternativ flyplass om visse krav tilfredsstilles, men for det meste planlegger man jo med alternativ(er).
Det er vel strengt tatt ikke nødvendig med alternativ flyplass om visse krav tilfredsstilles, men for det meste planlegger man jo med alternativ(er).