• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Alt klart for asiatisk crew på SAS

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Alt klart for asiatisk crew på SAS

Se opp for indiske crew på DEL...:CHN

All clear for Asian crew on SAS

The Danish Parliament, Folketinget, has voted for a change in legislation, which allows SAS to employ Asian crew. Folketinget today accepted the new law that was proposed last week, which allows airlines to employ overseas crew on flights five hours or longer.

This gives SAS the right, under certain conditions, to use local-based crew in China and Japan on flights, without holding Danish work permits.

"We are pleased with the outcome and the fact that there now is a pragmatic political solution in place. We are also pleased that the Danish government understands our need to have a small number of local crew onboard in order for us to provide a service that meets our non-Scandinavian passengers' demands. This applies to selected routes where cultural and language differences require a local touch," says Lars Sandahl Sørensen, CEO, SAS International.

For SAS it is important to be able to compete with the number of European airlines that employ Asian crew based in Asia.

The new law will come into effect July 1 and will be followed by an administrative regulation stipulating certain requirements on SAS, including that 15% of overseas crew's working time is paid according to Danish salary regulations.

On Copenhagen-Beijing and Copenhagen-Tokyo flights, two out of 10 crew are Asian based, which already meets the new law's requirement that a maximum 20% of cabin crew can be based overseas.

SAS International was forced to suspend its Chinese-based cabin crew on its Copenhagen-Beijing flights April 9 this year, as they did not hold Danish work permits. We and many of our customers look forward on welcoming our Chinese crew back onboard again in the very near future
 
Re: Alt klart for asiatisk crew på SAS

Det var på tide de tok til vettet for å bidra til å berge selskapets anseelse i markedet.
 
Re: Alt klart for asiatisk crew på SAS

og, det skal bli godt for de kinesiske c/a'ene å få lov til å komme op å fly igjen.
 
Back
Top