Alsie Express bliver det nye Sønderborg-baserte flyselskapet

Trdfly

Moderator
Medlem
Alsie Express bliver det nye Sønderborg-baserte flyselskapet

Mojn Express bliver navnet på det nye indenrigsflyselskab, der om få måneder agter at tage kampen op mod Danish Air Transport på Sønderborg - København.

Navnet på Danmarks nye indenrigsflyselskab, der skal flyve mellem Sønderborg og København, bliver Mojn Express. Mojn er et sønderjysk udtryk, der på rigsdansk kan oversættes til goddag eller hej.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=74179

Re: Mojn Express bliver det nye Sønderborg-basserte flyselskapet

Ser ut som de har ombestemt seg og går for Alsie Ekspress istedet

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=75450
Da CHECK-IN.dk i marts som de første kunne fortælle om projektet, var det planen at den lille ny skulle hedde Mojn Express efter det sønderjyske hilseudtryk ”mojn”. Et navn, der klart ville signalere hvor selskabet fløj hen og havde sine rødder.

Men sådan skal det alligevel ikke være. Nu er det planen, at selskabet skal hedde Alsie Express. Det fremgår blandt andet af et jobopslag, hvor det nye selskab søger efter kabinepersonale.

Re: Mojn Express bliver det nye Sønderborg-basserte flyselskapet

Beslektet med Air Alsie?

Re: AlsieExpress bliver det nye Sønderborg-baserte flyselskapet

Veldig tøft livery, men blir ikke dette veldig varmt om sommeren da? :D

Husker jeg korrekt at DAT plejede at være dyrere?

De sælger i øjeblikket billetter på SGD-CPH ruten for 489 kr. pr. vej.

Alsie Express koster 495 kr.

Husker jeg korrekt at DAT plejede at være dyrere?

De sælger i øjeblikket billetter på SGD-CPH ruten for 489 kr. pr. vej.

Alsie Express koster 495 kr.

DAT lå på (fra) 499 i sidste uge...

Ser ut til å bli et blodbad dette dersom ikke det blir kraftig vekst i antall passasjerer. Så får man se hvor lenge dette blir å vare.

Forøvrig tydeligvis mye penger bak dette AlsieExpress. Passe råflott å ha en flunke ny ATR72-600 som reservefly.

AlsieExpress bliver det nye Sønderborg-baserte flyselskapet

Forøvrig tydeligvis mye penger bak dette AlsieExpress. Passe råflott å ha en flunke ny ATR72-600 som reservefly.

Virker være sponset av Danfoss, og så lenge de vil sponse det så taper nok DAT

check-in said:
Samlet bliver der frem til sommerferiens start 50 ugentlige afgange i hver retning, fordelt med 29 fra Alsie Express og 21 fra DAT. Dermed bliver der kamp om kunderne, hvilket allerede nu afspejler sig i billetpriserne.

Fra på mandag har DAT nemlig nedsat selskabets billigste enkeltbilletter fra 750 kroner til 489 kroner på samtlige afgange. Hidtil havde DAT kun haft den ekstraordinært lave pris på aftenafgangen fra Sønderborg. Med prisnedsættettelsen bliver det 36 procent billigere at rejse med DAT på de såkaldte Economy-priser.

Billetten til 489 kroner kan ikke ændres eller refunderes, hvorfor der blot kan refunderes skatter og afgifter til en værdi af 123 kroner. Vil man have en fuld fleksibel billet med DAT, skal der i stedet betales 1.749 kroner per vej.

Prisnedsættelsen hos DAT sker for at møde de lave billetpriser, som Alsie Express går ud med fra starten. Selskabet har tre priskategorier, henholdsvis 495, 995 og 1.450 kroner for en enkeltrejse.

God humor:
check-in said:
Muntre hoveder har også allerede valgt at døbe selskabet "Sexy Express", idet flyselskabets kode hedder "6I".

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=77809#.Ubeko2R5zBw

Hvilket individ er det snakk om når du nevner denne ATR72-600? Jeg trodde de bare hadde to ATR72-500 fra AZAL Azerbaijan...

Ser ud til at Sønderborg nu er den danske inderigsdest. der har det klart bedste udbud - det er dog næppe ruten med den store elastiske efterspørgsel. Det virker ærlig talt lidt absurd at det netop er på SGD der er opstået konkurrence, mens det vestjyske erhvervsliv græder over det ringe tilbud i KRP pt. - ville tro behovet (og muligheden for at drive en profitabel obs) var større i KRP eller AAR.

Men det er måske hele pointen - Alsie express handler tilsyneladende ikke om at skabe en profitabel operation, men om noget helt andet - fx bare en lokal stolthed?

Re: Re: AlsieExpress bliver det nye Sønderborg-baserte flyselskapet

Hvilket individ er det snakk om når du nevner denne ATR72-600? Jeg trodde de bare hadde to ATR72-500 fra AZAL Azerbaijan...

Du har nok rett. Jeg som roter. Mener å ha lest at de skulle to nye fra NAC. Men det er -500 de har. Koster flesk å ha stående gjør det uansett ;)

Omkring 700 seats dagligt CPH-SGD...det tror jeg ikke på...Selv ikke i den mest optimistiske
optik er dette ikke OK...En af de 2 kommer til at trække sig, og det bliver nok ikke DAT.
Hilsen Ole

Omkring 700 seats dagligt CPH-SGD...det tror jeg ikke på...Selv ikke i den mest optimistiske
optik er dette ikke OK...En af de 2 kommer til at trække sig, og det bliver nok ikke DAT.
Hilsen Ole

Det bliver helt sikkert DAT, selvom jeg håber jeg tager fejl. Sympatien hos mig er hos DAT, men det tvivler jeg på at det er hos alsingerne. De vil hellere end gerne bakke op om Alsie Express med Danfoss i ryggen, der er vel allerede skrevet en blanko check til at dække det kommende underskud på den rute. De er sgu ligeglade med at DAT kom dem til hurtige undsætning da Cimber krakkede. Det samme er formanden åbenbart for Sønderborg Lufthavn(ejer af Danfoss) det er den måde man takker for hjælpen på de kanter.

De er sgu ligeglade med at DAT kom dem til hurtige undsætning da Cimber krakkede. Det samme er formanden åbenbart for Sønderborg Lufthavn(ejer af Danfoss) det er den måde man takker for hjælpen på de kanter.

Undsætning og undsætning, der var nok kun en eneste grund til
DAT startede den rute, og det var ikke for nogen s blå øjnes skyld ;)

Back