Alouette II, LN-OKV

G-COLE

ScanFlyer Gold
Er det noen som har datoen denne fikk norsk registrering ?
Og ellers annen info om dette helikopteret ?

Det var innom BGO i går og tanket....
 

Attachments

  • LN-OKV_.jpg
    LN-OKV_.jpg
    88 KB · Views: 184
Replying to Topic 'Alouette II, LN-OKV'

Luftfartstilsynet sier:
LN-OKV Viko Bård Eivind Eurocopter 1497 28.08.2009
Christian Michelsens G 30 (EX) SE 3130 Alouette II
1128
0568 OSLO

Dvs. viko.no

Rotorspot sier:
LN-OKV SNCA Sud-Est 3130 Alouette II (SE: Hkp-2) 1128 > 1128/01 F-WIEK/F-BIEK,YV-E-FPJ,N7808B,02109(SE),02039(SE), SE-HRC,(LN-OCR),LN-OKV


Dagens internett-dektektivarbeid :cheers:
 
Replying to Topic 'Alouette II, LN-OKV'

Originally posted by HVI


http://www.luftfartstilsynet.no/multimedia/archive/00001/Utdrag_fra_Norges_luf_1718a.pdf sier:
LN-OKV Viko Bård Eivind Eurocopter 1497 28.08.200
Christian Michelsens G 30 (EX) SE 3130 Alouette II
1128
0568 OSLO

Dvs. viko.no

Rotorspot sier:
LN-OKV SNCA Sud-Est 3130 Alouette II (SE: Hkp-2) 1128 > 1128/01 F-WIEK/F-BIEK,YV-E-FPJ,N7808B,02109(SE),02039(SE), SE-HRC,(LN-OCR),LN-OKV


Dagens internett-dektektivarbeid :cheers:

LN-OKV Viko Bård Eivind Eurocopter 1497 28.08.200
Christian Michelsens G 30 (EX) SE 3130 Alouette II
1128
0568 OSLO


[color=]28.08.200[/color] -Hvilket årstall snakker vi om her ? 2004 eller 2005 ?
 
Replying to Topic 'Alouette II, LN-OKV'

Ups, gikk litt kjapt i svingene der med linken og teksten ja.

Vi snakker om at certificate of airworthiness expirer 28.08.2009

Men postjournalen til LT avslører at OKV ble registret i juli 2005
 
Replying to Topic 'Alouette II, LN-OKV'

Jag har den som införd i det temporära registret 23 december 2004 som LN-OCK, officiellt registrerad 14 juli 2005 som LN-OKV.
 
Replying to Topic 'Alouette II, LN-OKV'

Takker og bukker ! :up:

Har at den ble avregistrert SE-HRC den 11.06.2004.....
 
Re: SAS og Braathens med langsiktig wetlease

Men det hat vel hovedsakelig kun vært for å dekke inn ekstra behov om sommeren pga mangel på maskiner/crew..?

Men hva med hvis BRA og 319 blir fast, sommer og vinter, og f.eks erstatter de egne 319 SK har og rutene de flyr?

Et viktig skille slik jeg ser det er hva som er fast og midlertidig karakter. Blir dette fast, så «kryper» jo wetlease seg opp i størrelse, og plutselig er 320 også på fast wetlease fra smartlynx…

En viktig kampsak i selskapet for noen år siden var vel nettopp det at de skal fly de store maskinene selv.

Frykten for dette er vel det som har resultert i Scope clause i USA?
Det her er også pga. manglende kapacitet hos SAS selv, ligesom med Jettime. Der er en større rokade igang, pga. den nye hubstruktur, hvor en del maskiner overføres til CPH. Oven i er der Link, der ikke vokser som planlagt, som gør at der mangler fly. Blandt andet får CPH 2 737-800 fra Jettime og alle 4 A319 som pt. er i Norge, til at dække det segment. Norge får et par A320Ceo og Neo fra ARN samt "nye" E195 til erstatning for A319 og ARN får så én A319 fra BRA samt nogle nye A320Neo
 
Back
Top