Alle BA avganger fra LHR innstillt inntil 18:00 Fredag

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
BA's bagasje handlere gikk Torsdag ut i sympati streik med de oppsagte Gate Gourmet ansatte, og effektivt lammet foerst alle BA T4 avganger, men etterhvert hele BA's operasjon paa LHR.

Ankomstene ble etterhvert omdirigert til Luton, Newcastle, Cardiff, Prestwick, Glasgow med mere.....

Det er jo flott. Kjempeflott, faktisk. :(

Jeg er booket med BA0767 OSL-LHR på søndag kl 1700 og videre med BA0017 LHR-MEL på søndag kl 2125.

Jeg eier ikke sympati for de idiotene på Heathrow som har stelt i stand dette.

En klassisk kollisjon mellom amerikansk ledelse og europeiske arbeidsrettigheter hos Gate Gourmet. Er ikke mer enn rett og rimelig at en fulltidsansatt får betalt for full tid. Hvis det må nedbemannes så skal det foregå på en sivilsert måte med forhandlinger, ikke bare den amerikanske "du går på dagen".

For balansens skyld, her er hva Gate Gourmets ledelse sier:
Outdated and Inefficient Work Practices
Outdated and inefficient work practices are a key factor in Gate Gourmet’s current financial problems. These 1970s work practices include:

* Staff are often paid a full day’s pay for half a day’s work
* During peak production staff refuse to help colleagues on other work lines even when they are doing nothing themselves. Management are then forced to employ extra staff at over-time rates to complete orders
* Outdated overtime rules allow staff to work their normal 8-hour shift but be paid for 12.5, paid for hours they do not do
* Above market pay rates for below market productivity

Such working practices have no standing in today’s highly competitive industry. The recent loss of the major Virgin Atlantic contract was due to workforce inflexibility and therefore an inability to deliver a cost-competitive product.

Ledelsens synspunkter virker vældig fornuftige.

Selvom man er fuldtidsansat skal man da naturligvis kun have løn for de timer men er på arbejde - fuldtidsansat er jo ikke ensbetydende med samme antal timer pr. dag.

Nu handler det vel også om at ledelsen her har haft balls nok til at sparke dem ud der har deltaget i en ULOVLIG strejke - lad os håbe at andre firmaer lærer af det og gør det samme - det burde kunne få styr på ulovlige strejker.
BA gør det forhåbentlig også med dem af deres ansatte der er i ulovlige sympati konflikter - som rent faktisk i England er rigitg ulovlige, ikke blot arbejdsretsligt ulovlige

IKKE moro for BA-reisende. Og så midt i sommerferierushet!! huffa

SK bruker allerede de største Europa-flyene (737-800 og A321) på LON, så det er ikke mere kapasitet å sette inn. Det eneste måtte være ekstrafly, men jeg tviler på at man får slots til det (selv om BA ikke flyr).

må vel være at BA har "lånt" AA slots - for å fly oneworld-pax?

Håper dette gir konsekvenser for de BA ansatte som streiker...:naughty:

Dette har vært (og er vel enda) en stor påkjenning for både ansatte og reisende. Jeg føler selvfølgelig sympati når så mange ansatte mister jobben, 600 ble nevnt. At noen ønsker å være solidarisk er bra og vel men jeg lurer på om de har tenkt på konsekvensene. Stuere som legger ned arbeidet får ikke merke så mye til de helt vanvittige problemer deres kolleger og over 100.000 passasjerer har fått.

Jeg tviler på om det hadde hjulpet noe om SAS hadde satt inn større eller flere fly. Det må ha vært kaos uten like på LHR. De har neppe hatt noe behov for enda flere pax som uansett ikke kommer seg videre. De beste alternativet er da å reroute via andre stasjoner noe som da også ble gjort. (litt kjipt at de fikk det h... været i AMS i dag Murphy's law:baeh)

Hilsen,
Laurenz

Jo takk...havnet i Manchester jeg siden LHR streiket.
Inn fra BKK, uten catering ombord!
Kaos på MAN også. Mange ekstra widebody landinger, på en vanlig travel morgen.
Fjernparkering og 2 timer ombord før noen kunne handle oss. Også kapasitets problemer ved imigrations. Enorme køer!!
Ingen god dag for BA ansatte!!

I dag har det vært mye bedre heldigvis. Men desverre er det mange passasjerer som har vært avvist fordi flyet videre fra LHR har vært instillt. Dette blir veldig dyrt for både BA og mange passasjerer.

Laurenz

Originally posted by KLMNordic
Jo takk...havnet i Manchester jeg siden LHR streiket.
Inn fra BKK, uten catering ombord!
Kaos på MAN også. Mange ekstra widebody landinger, på en vanlig travel morgen.
Fjernparkering og 2 timer ombord før noen kunne handle oss. Også kapasitets problemer ved imigrations. Enorme køer!!
Ingen god dag for BA ansatte!!

Og her er to BA 744 (G-BNLF og G-BNLJ) som kom inn som BA032 fra Bangkok og BA010 fra Hong Kong
G-BNLF_SA_120805.jpg

Bildet er hentet fra Ringwayreports

Back