All I want for Xmas is a great Bizflight

Tror nok det gjaldt alle som ble oppgradert (tror ikke 80% paa biz er non-rev, det er vel bare paa BKK ruta prosentandelen er saa hoey :P)
På CPH-PEK er det slett ikke uvanlig at de må nedgradere passasjerer fra C og Y+ fordi de er oversolgt begge steder. Vet om minst tre tilfeller de siste par månedene - etter OL.

På CPH-PEK er det slett ikke uvanlig at de må nedgradere passasjerer fra C og Y+ fordi de er oversolgt begge steder. Vet om minst tre tilfeller de siste par månedene - etter OL.

Hadde det skjedd meg hadde jeg blitt usedvanlig gretten....

BF:cool2

Vel, de forsoeker seg med relativt mye bestikkelser mm. foer de nedgraderer. Klekkelig kompensajon er ofte noe som frister folk til aa godta nedgraderinger, saerlig dersom jobben betaler. Vi snakker ikke om fislete 300 Euro her..

Fikk spørsmål om frivillig nedgradering fra C til Y+ på SEA-CPH en gang, €1000 var tilbudet da.

Y+ hos SAS på langdistanse er bra. JEg har kun prøvd det en gang, da jeg ble oppgradert på vei hjem fra Beijing ifjor. Jeg hadde godtatt nedgradering til Y+, men til Eco hadde vært skikkelig kjipt, men om kompensasjonen er bra, kan man jo være litt grei.

Nei for 1000 euro, ny biz billett, poeng som om man reiste biz og 5000 ekstra poeng som plaster på såret, hadde nok jeg også tuslet bak til Y+ :colgate:

Tja - hvis man har betalt for en C-klassebillett er vel ikke 1000 euro kompensasjon noe kupp akkurat for nedgradering til Y+

Hører med til historien at C-billetten var betalt med poeng, så €1000 hadde vært en grei deal for meg.

Pakken ble enda bedre når jeg heller fikk lov til å bo og spise i SEA på SK regning, C-klasse neste dag på 1A med blokkert 1C, i tillegg til SAS-vouchers. Ellers så synes jeg Y+ hos SAS er helt grei, sover godt der også jeg.

Det er klart at dersom man har tid og anledning er det å vente til neste dag, fly hjem i C og i tillegg få kompensasjon helt grei skuring!

Det er verre å bli nedgradert uten å ha noe valg til å si det ene eller andre, men det skjer vel kanskje heller skjeldent?

Takker for flott fortsettelse av rapporten! Godt at du ble fornøyd... for både din egen og SAS' del!

Back