Alitalia - Innfører gratis vin og øl

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Alitalia - Innfører gratis vin og øl

Så ikke noe om dette noe sted her inne! Godt å se at noen går mot strømmen og....

http://www.business.dk/transport/skaal-flyselskab-indfoerer-gratis-vin-og-oel

Det italienske flyselskab Alitalia fik den 1. januar i år en ny ejer i Abu Dhabi-selskabet Etihad Airways. Det kommer passagererne på Economy Class til at mærke nu, da flyselskabet vil infører gratis øl og vin på flyvninger under tre timer, skriver Check-In.dk

Udover et lille glas, vil passagererne få tilbudt en gourmet-sandwich eller morgenbrød. Der tilbydes også fremover varme servietter, og måltiderne bliver generelt forbedret.

Artikkelen som business.dk hentet stoffet fra:

http://www.check-in.dk/flyselskab-genindfoerer-gratis-vin-og-oel1#.VksU5l5BlAO

Re: Alitalia - Innfører gratis vin og øl

Godt å se at noen går mot strømmen og....

Etter en tur med TAP er jeg jammen ikke sikker. Dårlig mat og store begrensninger i drikke. Hadde jeg kunnet hadde jeg heller kjøpt fra tralla og valgt fritt. Og noe av det jeg har fått servert hos Lufthansa kunne de like gjerne spart seg

Nå har ikke jeg prøvd BOB-produktet til Alitalia, men må si meg enig med Someone. Heller et godt BOB-tilbud enn en ræva gratisservering. Ofte er det jo ikke noe å spise i det hele tatt, som feks AF/KLM fra Osl.

Etter en tur med TAP er jeg jammen ikke sikker. Dårlig mat og store begrensninger i drikke. Hadde jeg kunnet hadde jeg heller kjøpt fra tralla og valgt fritt. Og noe av det jeg har fått servert hos Lufthansa kunne de like gjerne spart seg

Jeg er søren meg litt usikker jeg...

Jeg støttet egentlig BOB da det begynte, men etter at sjappene viste hvor ufattelig lavt de lot innholdet synke har jeg endret mening. Argumentet var jo at de som ville ha noe å spise skulle betale for det, men så få noe som var spiselig. Siden har de sørget for at det man nå betaler like mye for som i starten (da det var akseptabelt), har blitt redusert til bare vås.

Jeg vil heller få elendig mat gratis enn å betale for det.

I starten hadde f.eks SAS skikkelig gode ting i BOB vogna. Nå er det jo helt på jordet.

Da liker jeg bedre å få en pisslunka grevling og så så mange Warsteiner jeg order hos Lufthansa.

I mine øyne mottaes nyheten med stor positivitet. Selv om jeg aldri har fløyet dem, og ikke kan se at jeg noensinne vil. :)

Last edited:

Da liker jeg bedre å få en pisslunka grevling og så så mange Warsteiner jeg order hos Lufthansa.

Problemet er når du kun får 1 flaske på en firetimers flytur.

Jeg tror man ma se dette fra en litt annen syn.

AZ har beslutted a gi sine gjester en severing. Dette er en gest, en oppmerksomhet som först og fremst skal signalisere: "Velkommen, du er min Gjest! Her har du noe (god) a spise & drikke! Kos deg med dette".

Og sikkert har en EY som hoved-aksjonaer gitt AZ en liten hint at dersom de vil har mer penger fra sine kunder eller besta i en knalltöff konkurranse mot U2, FR og VY, sa ma de faktisk tilby sine gjester omboard litt mere enn billig-konkurransen.

Alle vet at man ikke blir metted av flymat. Eller at man kan slukke den törst som noen Nordmenn har. Dersom du skal tomme en fat, sa finnes det seg fine restauranter eller Pubs...

BOB filosofien er en helt annen: "Welcome on Board, please keep your Credit Card in an upright position!".
Kvalitaeten av BOB maltider jeg har opplevd i de siste arene har vaert alt fra helt ok til uakseptabelt. Noen ganger ble alt solgt ut, selv om ingen foran meg hadde kjöpt noe :angry:

Sist (og vel eneste gang) jeg fløy Alitalia for ca tre år siden var det full servering av vin og øl.

Nå kan det selvsagt være at det 1) var ved en feil, eller 2) de har kuttet det ut siden da, og nå gjeninnfører.

Gourmet sandwich høres virkelig ut som noe annet enn det latterlige " brødet" jeg fikk sist jeg fløy med Alitalia, det var en vits og noe av det verste jeg har fått servert på et fly.

Last edited:
Back