Aldersgrense, Hotel NYC

Roxman

ScanFlyer Gold
Jeg er på utskikk etter et hotel i NY for sommeren. Hadde tenkt ut, "Hilton Garden Inn 35th Street", men ifølge den norske versjonen av Hotels.com trenger en å være 21 år ved innsjekk, dog på den amerikanske, kanadiske og britiske versjonen av hotels.com står det bare 18 år.

Finner heler ingenting om aldresgrense på Hilton sin egen hjemmesiden.
Noen som kan hjelpe meg videre her?

Like "vanskelig" og leie hotellrom hvis du er under 18år i Norge som og leie hotellrom i Usa når du er under 21år..
18årsgrense i Norge = 21årsgrense i Usa, som oftest.. Men spinne rundt i en corvette med 500hk, ja det kan du som 16åring, lol :D

Det har noe med aldersgrense ved kjøp av alkohol å gjøre. De har minibar på rommet og i USA er grensen satt til 21 år. Tror du skal forholde deg til øvre aldersgrense..

Bestill via radissonblu.no
Der har de dette når du bestiller rom feks lexington nyc: "Gi navnet på en voksen person (18 år eller eldre) som bor i hvert rom"

Men hvordan kan 3 parts selskap, som Hotels.Com og Expedia, oppgi en aldersgrense, når Hilton selv, ikke oppgir noe? Om jeg skulle ha booket gjennom Hilton, ville jeg aldri oppdaget at det fantes en aldresgrense.

Det er fordi det er noe som alle vet der borte, akkurat som at vi her hjemme vet at man må være 18 for og være myndig.

"Nothing that is specifically in the lawbooks relative to hotels/motels/inns. However, by booking a room you are entering into a contract, and that requires at least one of your party to be of legal age. Depending on your state, that will be 18 or 21. Also, some hotels will choose 21 anyway if it is the legal drinking age in that state. Beyond that, as a private business, hotels are free to set whatever other requirements they choose, except for discrimiation issues.

jeg var der da jeg var under 21 og hadde samme spørsmål som deg. men det viste seg å og ikke være til noen bekymring. men kanskje det kommer ann på tryne i skranken ? usikker.

Leie bil derimot, kom jeg ikke unna med :P

hmm... eg ska til usa i sommer med to andre kamerater, to av oss er 30 år og ene e 19 år... vil han få problemmer med hotellet, eller vil hotellet ser meg og han andre på 30 år som foresatte for han unge ?

Nei ...... Det kommer til å gå helt fint:) jeg var der alene 2 stk da jeg var 19 gikk helt fint..

Men det som jeg stuser mest på, er at flere europeiske sider av hotels har 21. Mens Midøsten, asiatiske og tildels engelsktalende land har 18. Hvorfor kjører Hotels.com ulik policy ut fra hvilket land en er ifra? 19 år i Norge, får ikke leie rom, 19 år i Østerrike, helt greit..

hmm... eg ska til usa i sommer med to andre kamerater, to av oss er 30 år og ene e 19 år... vil han få problemmer med hotellet, eller vil hotellet ser meg og han andre på 30 år som foresatte for han unge ?

Hotellet vet jo ikke hvem som bor på hvilke rom. Så lenge det er like mange, eller fler "voksne" som det er rom i bookingen, burde det gå ann å ta en spansk en..;)

Ellers ville jeg nok tatt en telefon/mail til hotellet for å være på den sikre siden, selvom det vil være naturlig å gå ut i fra reglene som er skrevet på hotellets egne sider.

Back