• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Albino SAS MD87 - tilbake fra City Airlines

Trdfly

Moderator
Medlem
Da har et nytt SAS fly fått albino farger, flyet har kommet tilbake fra City Airlines etter utleie i et og oet halvt år.
PlanespottersNet_225034.jpg
 
Last edited:
Re: Albino SAS MD87

Interessant at SAS ikke setter de siste MD-87-maskinene på bakken - det sier vel noe om selskapets kapasitetsutfordringer når de stadig er i luften og at selskapet i tillegg setter flere av dem tilbake i drift. Med denne har vel SAS fire slike i drift - og det kommer vel to til fra City Airline. Noen som vet hvor mange av disse som skal ut i SAS-trafikk? På den annen side er jo dette maskiner som SAS eier, så selv om de er dyre i drift er det ikke knyttet store kostnader til leie eller tilbakebetaling.

SE-DMK gikk til City Airline våren 2010 sammen med de nevnte to andre maskinene, og jeg regner med at SAS da var ganske glade for å klare å leie ut tre MD-87. De er neppe lette å omsette.

Første avgang tilbake hos SAS ble for øvrig SK1635 fra København til Frankfurt.

(Tråden bør vel vurderes flyttet fra bildeforumet)
 
Last edited:
SE-DMK ferryflögs redan 14 september från Göteborg till Arlanda , åter till SAS från City Airline , SAS officiellt införd som operatör 11 oktober.

Någon testflight på Arlanda innan ferry till CPH ? Ferryflight datum/flightnumber ARN-CPH ?
 
Ok, beklager feilinformasjon. Noe informasjon om de to andre City Airline MD-87-maskinene?
 
Ok, beklager feilinformasjon. Noe informasjon om de to andre City Airline MD-87-maskinene?

FlightDeck: det var väl ingen felinformation du hade ?

Beträffande SE-DIU och SE-DMC så är de fortsatt i trafik hos City Airline.

SE-DMC och SE-DMK ägs officiellt av SAS Struktur Göta KB och SE-DIU ägs av Kotoku Kaiun Co. Ltd., Japan
 
SE-DMK ferryflögs redan 14 september från Göteborg till Arlanda , åter till SAS från City Airline , SAS officiellt införd som operatör 11 oktober.

Någon testflight på Arlanda innan ferry till CPH ? Ferryflight datum/flightnumber ARN-CPH ?

Hvorfor skal den via ARN? Jeg mener: Det er vel kun CPH der er MD-base?
 
Hvorfor skal den via ARN? Jeg mener: Det er vel kun CPH der er MD-base?

MD vedlikehold gjøres på ARN, og det er uansett fortsatt MDer basert på ARN. Det er vel først i 2013 at siste MD forsvinner fra ARN-basen
 
SE-DMK fløy
14sep11 - CF0808 - GOTARN
28oct11 - SK9178 - ARNCPH - testflight, ferryflight
28oct11 - SK1635 - CPHFRA


SE-DMK ferryflögs redan 14 september från Göteborg till Arlanda , åter till SAS från City Airline , SAS officiellt införd som operatör 11 oktober.

Någon testflight på Arlanda innan ferry till CPH ? Ferryflight datum/flightnumber ARN-CPH ?
 
Hadde den en liten snag i går og måtte testflys eller ferry i går kveld? Fra data.flight24.com

SAS9102 seen @ 2011-10-31 23:39 CET

Ellers ser den ut til å være i trafikk i dag igjen. Hvis noen i Sas Flightops leser dette så hadde det vært kjekt å få denne til Sola i dagslys på lørdag takk;)
 
Back
Top