Alaska

Motard

ScanFlyer Silver
Her kommer noen få av bildene jeg tok i Anchorage når jeg var der for en stund siden. Kommentar over bildene.

En god gammel traver.
DSC_0177.jpg

Mye MD11 i ANC.
DSC_0181.jpg

Noen smågriser også....
DSC_0257.jpg

og masse skikkelige fly.
DSC_0310.jpg

DSC_0316.jpg

Denne maskinen fikk vi full omvisning i. UPS 747-400F.
DSC_0426.jpg

Liker dette fargeskjemaet.
DSC_0819.jpg

DSC_0836.jpg

MD
DSC_0865.jpg

DSC_0880.jpg

DSC_1009.jpg

En gammel gris.
DSC_0898.jpg

Last edited:
DSC_0930.jpg

DSC_0935.jpg

Polar
DSC_0965.jpg

Store hjul.
DSC_1004.jpg

ANA
DSC_1009.jpg

DSC_1016.jpg

DSC_1024.jpg

DSC_1028.jpg

På flyplassen når vi skal hjem.
DSC_1188.jpg

DSC_1206.jpg

Gammel japan maskin??
DSC_1228.jpg

DSC_1240.jpg

DSC_1262.jpg

DSC_1277.jpg

De to siste er fra seattle.
DSC_1293.jpg

DSC_1301.jpg

Har masse flere bilder. Slenger på flere etterhvert.

Last edited:
Gitt flytypene og omgivelsene er jo dette en fantastisk plass for spotting:D
Foreslår derfor at noen tar initiativ til å arrangere en tur bortover^_^
Flott serie,Motard.

Herlig! Du fant en photospot med bedre backdrop enn meg, ser jeg. Ingen Airbus'er heller? Selv fikk jeg to på en hel dags spotting da jeg var der. :p

Mye bra der ja, ser mer eller mindre alle disse daglig.

Ser ut som du var ute i Kinkade Park for noen 7R approach bilder.

Airbus er det heller lite av her i ANC på vinterstid. USAirways er vel den eneste som flyr hit hele året med A319. Sommerstid; United, Frontier, Air Canada (Alle med A319/320). Til sommeren begynner Edelweiss med A330 til ZRH på mandager, og JetBlue med A320 til SBA (er ikke helt sikker om det er SBA, men fra ett eller annet sted i California kommer de fra).

Skal bli noen nye go-biter her om ikke så alt for lenge.

PS: hvorfor ringte du meg ikke når du var her?

Last edited:
Mye bra der ja, ser mer eller mindre alle disse daglig.

Ser ut som du var ute i Kinkade Park for noen 7R approach bilder.

Airbus er det heller lite av her i ANC på vinterstid. USAirways er vel den eneste som flyr hit hele året med A319. Sommerstid; United, Frontier, Air Canada (Alle med A319/320). Til sommeren begynner Edelweiss med A330 til ZRH på mandager, og JetBlue med A320 til SBA (er ikke helt sikker om det er SBA, men fra ett eller annet sted i California kommer de fra).

Skal bli noen nye go-biter her om ikke så alt for lenge.

PS: hvorfor ringte du meg ikke når du var her?

Jeg så en helhvit 330 som stod parkert da vi dro hjem.
Rakk aldri å ringe deg BU da vi hadde fullt opplegg hver dag.

Beklager min uvitenhet, men hva er greia med alle frakterne i ANC? Blir ting fraktet videre ut på kontinentet med tog/bil ?

Beklager min uvitenhet, men hva er greia med alle frakterne i ANC? Blir ting fraktet videre ut på kontinentet med tog/bil ?

Nei, ANC ligger strategisk til mellom Asia og USA og fungerer derfor som er hub for mange av cargo selskapene. Blant annet UPS og FedEx har en hub i ANC for deler av trafikken mellom Asia og USA

Tidligere stoppet også mye av passasjertrafikken mellom USA og Asia i ANC for å fylle drivstoff da kombinasjonen av mangel på range og at Sovjet var no-go gjorde at man ikke klarte å krysse Stillehavet non-stop

Jeg så en helhvit 330 som stod parkert da vi dro hjem.
Rakk aldri å ringe deg BU da vi hadde fullt opplegg hver dag.

Den var ikke hel-hvit, heller dekket med snoe. Det var det Belgiske Luftforsvarets A330 som var parket i enden av 7L/25R.... har bilder ett eller annet sted.

Dra meg baklengs... For noen fotomuligheter. Omgivelsen minnet om Tromsø, men der finner man ingen eldre firemotors fly nei...

Back