• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Alaska

Motard

ScanFlyer Silver
Her kommer noen få av bildene jeg tok i Anchorage når jeg var der for en stund siden. Kommentar over bildene.

En god gammel traver.
DSC_0177.jpg

Mye MD11 i ANC.
DSC_0181.jpg

Noen smågriser også....
DSC_0257.jpg

og masse skikkelige fly.
DSC_0310.jpg

DSC_0316.jpg

Denne maskinen fikk vi full omvisning i. UPS 747-400F.
DSC_0426.jpg

Liker dette fargeskjemaet.
DSC_0819.jpg

DSC_0836.jpg

MD
DSC_0865.jpg

DSC_0880.jpg

DSC_1009.jpg

En gammel gris.
DSC_0898.jpg

Last edited:
DSC_0930.jpg

DSC_0935.jpg

Polar
DSC_0965.jpg

Store hjul.
DSC_1004.jpg

ANA
DSC_1009.jpg

DSC_1016.jpg

DSC_1024.jpg

DSC_1028.jpg

På flyplassen når vi skal hjem.
DSC_1188.jpg

DSC_1206.jpg

Gammel japan maskin??
DSC_1228.jpg

DSC_1240.jpg

DSC_1262.jpg

DSC_1277.jpg

De to siste er fra seattle.
DSC_1293.jpg

DSC_1301.jpg

Har masse flere bilder. Slenger på flere etterhvert.

Last edited:
Gitt flytypene og omgivelsene er jo dette en fantastisk plass for spotting:D
Foreslår derfor at noen tar initiativ til å arrangere en tur bortover^_^
Flott serie,Motard.

Herlig! Du fant en photospot med bedre backdrop enn meg, ser jeg. Ingen Airbus'er heller? Selv fikk jeg to på en hel dags spotting da jeg var der. :p

Mye bra der ja, ser mer eller mindre alle disse daglig.

Ser ut som du var ute i Kinkade Park for noen 7R approach bilder.

Airbus er det heller lite av her i ANC på vinterstid. USAirways er vel den eneste som flyr hit hele året med A319. Sommerstid; United, Frontier, Air Canada (Alle med A319/320). Til sommeren begynner Edelweiss med A330 til ZRH på mandager, og JetBlue med A320 til SBA (er ikke helt sikker om det er SBA, men fra ett eller annet sted i California kommer de fra).

Skal bli noen nye go-biter her om ikke så alt for lenge.

PS: hvorfor ringte du meg ikke når du var her?

Last edited:
Mye bra der ja, ser mer eller mindre alle disse daglig.

Ser ut som du var ute i Kinkade Park for noen 7R approach bilder.

Airbus er det heller lite av her i ANC på vinterstid. USAirways er vel den eneste som flyr hit hele året med A319. Sommerstid; United, Frontier, Air Canada (Alle med A319/320). Til sommeren begynner Edelweiss med A330 til ZRH på mandager, og JetBlue med A320 til SBA (er ikke helt sikker om det er SBA, men fra ett eller annet sted i California kommer de fra).

Skal bli noen nye go-biter her om ikke så alt for lenge.

PS: hvorfor ringte du meg ikke når du var her?

Jeg så en helhvit 330 som stod parkert da vi dro hjem.
Rakk aldri å ringe deg BU da vi hadde fullt opplegg hver dag.

Beklager min uvitenhet, men hva er greia med alle frakterne i ANC? Blir ting fraktet videre ut på kontinentet med tog/bil ?

Beklager min uvitenhet, men hva er greia med alle frakterne i ANC? Blir ting fraktet videre ut på kontinentet med tog/bil ?

Nei, ANC ligger strategisk til mellom Asia og USA og fungerer derfor som er hub for mange av cargo selskapene. Blant annet UPS og FedEx har en hub i ANC for deler av trafikken mellom Asia og USA

Tidligere stoppet også mye av passasjertrafikken mellom USA og Asia i ANC for å fylle drivstoff da kombinasjonen av mangel på range og at Sovjet var no-go gjorde at man ikke klarte å krysse Stillehavet non-stop

Jeg så en helhvit 330 som stod parkert da vi dro hjem.
Rakk aldri å ringe deg BU da vi hadde fullt opplegg hver dag.

Den var ikke hel-hvit, heller dekket med snoe. Det var det Belgiske Luftforsvarets A330 som var parket i enden av 7L/25R.... har bilder ett eller annet sted.

Dra meg baklengs... For noen fotomuligheter. Omgivelsen minnet om Tromsø, men der finner man ingen eldre firemotors fly nei...

Back