Alarm i Atlanta - 777 med problemer

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
DAL95 Atlanta-Narita spydde røyk under avgang og kom umiddelbart tilbake. Alt gikk bra og den landet trygt få minutter senere og takset til gate.

Da lurer dere sikkert på hvorfor jeg poster noe så 'daglidags'? Jo, det er fordi det var Deltas første 772LR N701DN og den samme maskinen vi klatret på og hadde det moro rundt under 'julebordet' i Seatttle i 2008. :)

En av ATL-spotterne sier han fikk gode bilder. Kommer tilbake med disse.

Re: Alarm i Atlanta

Da lurer dere sikkert på hvorfor jeg poster noe så 'daglidags'? Jo, det er fordi det var Deltas første 772LR N701DN og den samme maskinen vi klatret på og hadde det moro rundt under 'julebordet' i Seatttle i 2008. :)

Kanskje det var rotta som gjorde det :p

Re: Alarm i Atlanta

Kanskje det ... Kommet et par bilder: (Atlanta Aviation)

10469298_1776979952527477_4279921947261224800_o.jpg

10903953_1776971969194942_7646201026429448110_o.jpg

Stusset også litt på den .. han gikk rett rundt og hvis de dumpet fuel kan det ikke ha vært mye. De gikk ikke i holding, som er normalt.

Som selverklært besserwisser formoder jeg at det ikke var mye fuel som skulle dumpes før den returnerte siden den ikke gikk i holding.

Det kommer jo også an på som var galt - eller hva som de trodde var galt. Noen ganger vil man bare ned på bakken så fort som mulig, selv om man er overweight.

Trodde ikke fly hadde mulighet for å dumpe fuel lengre? eller er det bare noen modeller/konfigurasjoner som kan?

Trodde ikke fly hadde mulighet for å dumpe fuel lengre? eller er det bare noen modeller/konfigurasjoner som kan?

Større fly kan, som 747, 777, A340 og A380. På A330 og tror også 767, er det opp til flyselskapet om de har det eller ikke.

787 kan også dumpe fuel, og antar det gjelder for A350 også

Etter den videoen kommer jeg bare på en ting :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ja, ja....

Denne karen fikk vel med seg tv-dekningen fra Novairhendelsen på OSL i fjor og la lista deretter.

Utrolig hva du klarer å få tak i Andreas :-)

Beste hilsen Espen

Ja, ja....

Denne karen fikk vel med seg tv-dekningen fra Novairhendelsen på OSL i fjor og la lista deretter.

Utrolig hva du klarer å få tak i Andreas :-)

Beste hilsen Espen

Hehe .. tviler på at Matt fikk med seg den .. ;)

Men han fikk jo med seg det som faktisk skjedde (røyken før takeoff som også ble rapportert av fly på frekvensen) og da er det ikke rart at man blir litt engasjert. Det var jo også helt tilfeldig at han sto og filmet den avgangen.

Men det var en god dokumentasjon av en uvanlig hendelse som heldigvis ikke ble mer dramatisk enn at det kom masse brannbiler.

Heisan!

Som selverklært besserwisser formoder jeg at det ikke var mye fuel som skulle dumpes før den returnerte siden den ikke gikk i holding.

Eller de velger aa lande overweight... som ikke er noe stort problem!

Større fly kan, som 747, 777, A340 og A380. På A330 og tror også 767, er det opp til flyselskapet om de har det eller ikke.

787 kan også dumpe fuel, og antar det gjelder for A350 også

Ja, 350 har ogsaa fuel jettison, men er det foerste widebody flyet jeg vet om som har fuel jettison som en option... ;)

Dag

Takker MOW!

A330 har det. Northwest's kunne ikke dumpe fuel.

Da er det 2 widebody'er jeg vet om som har dette som option. Jeg forstaar flight OPS gjengen vaares vil ha denne opsjonen. Vi har faktisk vaart foerste A350 coordination moete allerede neste uke... :up:

Dag

Back