Akkurat det samme som, eh - sist...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
Vi har allerede kommet et stykke ut i 2010, Stavanger Lufthavn er beleiret - av snø og vinter. Plattformen er like uoppnåelig for meg som Mt. Everest er for Lars Sponheim. Yr sa sol, vinduet mitt sa snøbyger - mye skjer på 45 min kjøring, været var innom alle 10 årstidene på vei fra Ryfylke til Sola. Vinden var ikke må min side, de i tårnet sa RW18, den mest bil-foto-fiendtlige av dem alle.
Årstallet er nytt, maskinene er de samme, de kommer inn til 99% fra Seattle`s svært så populære 3-serie. Intet nytt altså, nesten "same shit, same wrapping" (etter fri omskriving). Men snøbygene i Ryfylke var blitt til krystallklart vintersol, så man fikk trøste seg med det man fikk, og det var dette:

VKT er blitt like vanlig som 3-serien på Sola, men hyggelig det - man trenger til litt Bus på dette salige vestland...
H10_9284.jpg



Jeg hørte lyden, lyden av mine ungdomsår, trodde ikke mine egne ører - så kom den, såvidt jeg klarte å skyte, en F16 overflyging, hvoretter den landet og pekte nesen mot forsvaret men fikk brutalt fra tårnet "LEFT, LEFT!!!" - noe som resulterte i en meget kjapp 180 graders turn og tax mot sivil-flyplassen, og det var bra den klarte det, det var allerede en landing på gang sørfra...
H10_9195.jpg



De tjente noen hundre kilo på de to sorte ringene under flyet, Boeing... Altså på å IKKE tildekke dem med en egen parkeringshall...
H10_9200.jpg


H10_9225.jpg


H10_9265.jpg


F16 turde ikke dra på langtur alene, den hadde med seg mat-mor...
H10_9216.jpg


Så var streiken over, og endelig fikk Lufthansa samme gode pensjonsordninger som SAS...
H10_9240.jpg


KLM legger seg tidlig med kurs for sør
H10_9211.jpg


2 props avslutter disse solfylte, men akk så kalde minutter på Sola - og igjen kan jeg drømme, om grønne vintre og masse regn, om et videre spekter av forskjell i flytyper, pluss noen drømmer jeg ikke tør fortelle offentlig...
H10_9245.jpg

H10_9276.jpg



hei å hå

H
 
Du fikk jo en fin "fangst" idag må jeg si. Godt at været skiftet.
Nå har vi begynt å få mildvær og snø her oppe i nord etter det som så ut til å være starten på ei ny istid.

Den OE-LIR var en, for meg, sjelden flytype.

God helg :)
 
Hehe .. slett ikke verst. Men nå er det nok ikke lenge til krokusen synger og måltrosten titter frem. ;)
 
Fantastiske bilder - skarpe og perfekt eksponering! Lyset om vinteren er og blir nydelig på flyene! :D
 
er disse tatt fra bil-foto-fiendtlig rwy? jaha? skeptisk.. det er nesten så man forventer bilder av a-stolpen på vw'en og litt av takluka, men.. dette er jo bare perfekt.
så utrolig pent og bra!
denne tråden og en kald carlsberg i labben er den foreløpige toppen på fredagskvelden min. tusen takk harald!
 
Var jo bare kult med noen andre vinkler en "standard vinklene" fra plattformen:)

Flotte bilder! Meget skarpe og upåklagelige.

Ser fram til den tiden uten snø, varme i luften og skikkelig varm og blå himmel:)
 
er disse tatt fra bil-foto-fiendtlig rwy? jaha? skeptisk.. det er nesten så man forventer bilder av a-stolpen på vw'en og litt av takluka, men.. dette er jo bare perfekt.
så utrolig pent og bra!
denne tråden og en kald carlsberg i labben er den foreløpige toppen på fredagskvelden min. tusen takk harald!

He he :-), bare hyggelig... Man har nøyaktig 0,87 sek til rådighet, og da må man bare skyte før de er vekk - og som mange av dere sikkert vet, så liker jeg litt tid på meg til å finne litt spesielle vinklinger og motiver, noe som krever litt mer tid med objektet... Her må man løfte kamera i vinkel over det høye gjerdet, man ser kun et stor snø-fjell - så hører man litt lyd - og så kommer fuglen, og før man har sukket for seg så er den vekk. Sjansen for at ingen andre har tatt akkurat denne ene park-plassen som jeg klarer å bruke, er også ganske liten...

hei å hå

H
 
Last edited:
Back
Top