Harald Oanes
ScanFlyer Silver
Vi har allerede kommet et stykke ut i 2010, Stavanger Lufthavn er beleiret - av snø og vinter. Plattformen er like uoppnåelig for meg som Mt. Everest er for Lars Sponheim. Yr sa sol, vinduet mitt sa snøbyger - mye skjer på 45 min kjøring, været var innom alle 10 årstidene på vei fra Ryfylke til Sola. Vinden var ikke må min side, de i tårnet sa RW18, den mest bil-foto-fiendtlige av dem alle.
Årstallet er nytt, maskinene er de samme, de kommer inn til 99% fra Seattle`s svært så populære 3-serie. Intet nytt altså, nesten "same shit, same wrapping" (etter fri omskriving). Men snøbygene i Ryfylke var blitt til krystallklart vintersol, så man fikk trøste seg med det man fikk, og det var dette:
VKT er blitt like vanlig som 3-serien på Sola, men hyggelig det - man trenger til litt Bus på dette salige vestland...
Jeg hørte lyden, lyden av mine ungdomsår, trodde ikke mine egne ører - så kom den, såvidt jeg klarte å skyte, en F16 overflyging, hvoretter den landet og pekte nesen mot forsvaret men fikk brutalt fra tårnet "LEFT, LEFT!!!" - noe som resulterte i en meget kjapp 180 graders turn og tax mot sivil-flyplassen, og det var bra den klarte det, det var allerede en landing på gang sørfra...
De tjente noen hundre kilo på de to sorte ringene under flyet, Boeing... Altså på å IKKE tildekke dem med en egen parkeringshall...
F16 turde ikke dra på langtur alene, den hadde med seg mat-mor...
Så var streiken over, og endelig fikk Lufthansa samme gode pensjonsordninger som SAS...
KLM legger seg tidlig med kurs for sør
2 props avslutter disse solfylte, men akk så kalde minutter på Sola - og igjen kan jeg drømme, om grønne vintre og masse regn, om et videre spekter av forskjell i flytyper, pluss noen drømmer jeg ikke tør fortelle offentlig...
hei å hå
H
Årstallet er nytt, maskinene er de samme, de kommer inn til 99% fra Seattle`s svært så populære 3-serie. Intet nytt altså, nesten "same shit, same wrapping" (etter fri omskriving). Men snøbygene i Ryfylke var blitt til krystallklart vintersol, så man fikk trøste seg med det man fikk, og det var dette:
VKT er blitt like vanlig som 3-serien på Sola, men hyggelig det - man trenger til litt Bus på dette salige vestland...

Jeg hørte lyden, lyden av mine ungdomsår, trodde ikke mine egne ører - så kom den, såvidt jeg klarte å skyte, en F16 overflyging, hvoretter den landet og pekte nesen mot forsvaret men fikk brutalt fra tårnet "LEFT, LEFT!!!" - noe som resulterte i en meget kjapp 180 graders turn og tax mot sivil-flyplassen, og det var bra den klarte det, det var allerede en landing på gang sørfra...

De tjente noen hundre kilo på de to sorte ringene under flyet, Boeing... Altså på å IKKE tildekke dem med en egen parkeringshall...



F16 turde ikke dra på langtur alene, den hadde med seg mat-mor...

Så var streiken over, og endelig fikk Lufthansa samme gode pensjonsordninger som SAS...

KLM legger seg tidlig med kurs for sør

2 props avslutter disse solfylte, men akk så kalde minutter på Sola - og igjen kan jeg drømme, om grønne vintre og masse regn, om et videre spekter av forskjell i flytyper, pluss noen drømmer jeg ikke tør fortelle offentlig...


hei å hå
H