AirTran velger B737-600

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Nå kommer de første B737-600 inn i fløåten som til nå har bestått av MD95 og B737-700. Mer på justplanes.com.

Jeg har mine tvil om dette stemmer ... skal airTran variere paa modellene, er det mer trolig at de ar -800'er, som de vel ogsaa har noen opsjoner paa.

Men -600 har kanskje lengre rekkevidde enn mD95 - men med samme antall plasser?

Originally posted by EB
Men -600 har kanskje lengre rekkevidde enn mD95 - men med samme antall plasser?

...og nesten samme operating cost som -700 etter hva jeg husker. Pointless maskin, men det verste er at Airbus gikk i samme fella...

Det står ingen ting på boeing.com...men der har de heller ikke skrevet noe om Helios ulykken - så kanskje web-gutta hos Boeing har tatt ferie?

Originally posted by EB
Det står ingen ting på boeing.com...men der har de heller ikke skrevet noe om Helios ulykken - så kanskje web-gutta hos Boeing har tatt ferie?

Heliosulykken er nevnt nå, men det mangler fremdeles informasjon om AirTran. Men justplanes.com skriver svart på hitt (vel.. turkis, da :)) at det er 737-600, de har ikke tatt seg bryet med å rette opp. Det skal dreie seg om konverterte opsjoner.
Men jeg håper da virkelig ikke for AirTran's skyld at de har gått i fella og bestilt smågrisen...

-600 ryktet skal ha startet med en trykkfeil i ATW Online ... Faren over.

Tror ikke at Midwest overtar airTran's 717'er .. det har de for det foerste ikke oekonomi til! Hadde vaert andre veien, hadde jeg derimot trodd det.

.. og det kan se ut som at jeg faar rett:

http://www.thedeal.com/NASApp/cs/CS?pagename=CBS&cid=1124206472416

Kan bli spennende å se om de overtar Midwest - som vel sliter tungt. Men forsvinner Midwest forsvinner vel også de hjemmelagede kjeksene ombord...:(

Er A320'ene til Bangkok Air erstatning for 717? Jeg oppfattet at det dreide seg om ekspansjon og at de trengte noe med lengre rekkevidde.

Trodde jeg også...men det kommer kanskje inn noen A319 om en stund som kan erstatte en utgående flytype...

Back