Airshow calender 2013 Europe

Det er endel som mangler her, akkurat som på Scramble sin liste, men det er ikke så overraskende at mindre show i Norge, som i tillegg er ganske dårlige når det gjelder pr, ikke er listet opp.

Håper å få med meg
Kjeller Flydag
Göteborg Aeroshow
Tiger Meet
Radom Airshow
Axalp

Men så langt er det bare Kjeller, Göteborg og Radom som er klare. Har en god følelse av at Radom kommer til å bli det største og beste showet i Europa i år :)

Det er endel som mangler her, akkurat som på Scramble sin liste, men det er ikke så overraskende at mindre show i Norge, som i tillegg er ganske dårlige når det gjelder pr, ikke er listet opp.

Håper å få med meg
Kjeller Flydag
Göteborg Aeroshow
Tiger Meet
Radom Airshow
Axalp

Men så langt er det bare Kjeller, Göteborg og Radom som er klare. Har en god følelse av at Radom kommer til å bli det største og beste showet i Europa i år :)

Ostrava i stedet Axalp, eller kanskje begge :D Lappeeranta og Moskva tenkte jeg og.

För er som vill se AJS 37 Viggen flyga rekommenderar jag särskillt Västerås Roll-out och Göteborg Aero show.

Tyvärr blir det troligen ingen flyguppvisning i Sverige med J 35 Draken & J 32 Lansen under 2013 :-(

Det är garanterat Lansen och Draken flygplan som finns på flygmuseum(Aeroseum) på Säve.
Swedish Air Force Historic Flights Viggen, J 34 Hawker Hunter & J 29 Tunnan tror jag kommer flyga på Göteborg Aero Show.

Förhoppningsvis finns det i Sverige 2 flygande Viggen, 2 flygande Draken och 4 flygande Lansen till airshow season 2014..

Det är garanterat Lansen och Draken flygplan som finns på flygmuseum(Aeroseum) på Säve.
Swedish Air Force Historic Flights Viggen, J 34 Hawker Hunter & J 29 Tunnan tror jag kommer flyga på Göteborg Aero Show.

Förhoppningsvis finns det i Sverige 2 flygande Viggen, 2 flygande Draken och 4 flygande Lansen till airshow season 2014..

Er det noen sjans for utenlandske gjester til Göteborg i form av fast jets og eller formasjonsteam?

Det var endel utenlandsk deltakelse i 2010, men det er jo SAAB-maskinene som er høydepunktet her :)

Frecce Tricolori
PC7 Team
Baby Blue
F16 (Danmark)

Det som forundret meg en hel del, var at for veldig mange svensker var den danske F16 oppvisningen høydepunktet. Altså her hadde de fått tak i et av verdens aller beste formasjonsteam. Og så er en dansk F16 høydepunktet. Forstå det den som kan sier jeg.

Hehe, folk er forskjellige ;)

Jeg foretrekker også solo-displays fremfor display teams. Det er moro å få med seg nye teams, irriterer meg fortsatt at jeg ikke fikk med meg Black Eagles i fjor, og Red Arrows og Frecce Tricolori er alltid artig. Men jeg syns det er mer interessant med et skikkelig solo-display hvor man virkelig får vist frem hva maskinene klarer.

Hehe, folk er forskjellige ;)

Jeg foretrekker også solo-displays fremfor display teams. Det er moro å få med seg nye teams, irriterer meg fortsatt at jeg ikke fikk med meg Black Eagles i fjor, og Red Arrows og Frecce Tricolori er alltid artig. Men jeg syns det er mer interessant med et skikkelig solo-display hvor man virkelig får vist frem hva maskinene klarer.

Kan se den hvis det er snakk om helt ekstraordinære maskiner. For eks rusiske jagere. Eller en F22 eller F35 eller en Harrier for eks. Men her var det tross alt snakk om en for meg helt vanlig F16

För mig är alltid höjdpunkten på svenska flygdagar J32 Lansen och J35 Draken. Deras Rolce Royce Avon motorer låter grymt!

Back