• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airman spots aircraft fuel leak at 35,000 feet

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
A fuel leak on a civilian aircraft caught the attention of Staff Sgt. Bartek Bachleda, 909th Air Refueling Squadron boom operator, during a flight from Chicago to Narita airport, Japan. After alerting the pilots and aircrew, the ranking pilot made the decision to divert the flight to San Francisco.

"I noticed the leak on the left side of the aircraft right behind the wing earlier during take-off," said Sergeant Bachleda.


http://www.af.mil/news/story.asp?id=123149266
 
Jeg har også sagt fra om fuel-lekkasje på et KLM-fly. Fikk jeg upgrade?
En ekstra sandwich.

K
 
Merkelig sak det der! Nå hadde vel ikke flyet fortsatt ut over Stillehavet med en så stor reduksjon i fuel som pilotene allerede hadde oppdaget, men hva kan årsaket til denne fuel lekkasjen ha vært ?
Fuel jettison ventil som hadde åpnet seg ?
 
Tror mer på slurv fra fuelingmannskapets side. Har neppe fått lukket lukene skikkelig. Fuel leak via jettisonsystemet ville nok blitt annonsert med gule eller røde bokstaver på Annunciator Panel.
Hastverk er lastverk.
 
Back
Top