Airline Manager

Enhetsflåte er oppsskrytt. Et sammensurium av flytyper er tingen... :)

Har ellers funnet en ny måte å redusere kostnader på. Med den nye change A/C funksjonen, så endres ikke landingsavgiftene selv om et større fly settes inn. Dette utnyttes rått for tiden. A319CJ og B773, samt A319 og A333 er stikkord her.

EDIT: Mente selvsagt B777-700ER, ikke A319. Mine A319 skiftes ut med A310-200.

Last edited:
I Cheapo International så sparer man nå cash til innkjøp av selskapets første A380. Mangler ca 110 mill, men med 13 stk 787 og 2 stk 747-400 i rute, så regner man med at en A380 er på plass før ukeslutt ;)

I Air Bergen står kjøp av suppe på programmet i dag. Nesten 100mill innkjøpt til nå, men jeg skulle gjerne hatt 100mill til..

Nei, suppe har man nok av. Kjøper med jevne mellomrom når prisen er 400 USD eller lavere. Holder alltid et lager på mellom 30-40 mill. Da unngår jeg å binde opp unødvendig mye kapital i suppelageret, samtidig som jeg alltid har nok til å klare meg en stund uten å måtte ty til dyre innkjøp ;)

30-40mill er rødt nivå hos meg. Da begynner reservetanken. Tror jeg bruker rundt 50mill på en god dag. Jeg prøver å ligger over 100mill til en hver tid, helst mer.

En får i hvert fall en achievement når en har mer enn 800mill på tanken, så max lageret er i hvert fall svært! (om det i hele tatt er en maks)

jeg har bare 1,076,880 Lbs på tanken , har bare ett fly så jeg trenger ikke mer : ) holder på å spare til en ny 738

Herlig fred hvor mye fuel dere har godtet til dere!
Jetlynx har 2 CRJ-900NG (KCA og KCB) og en B738, og vi har 376.000 lbs på lageret.

Da er det like før jeg bikker 2.00 i aksjekurs og inspirert av tidligere tips har jeg skjønt at det lønner seg å beholde eksisterende ruter ... Se ikke bort fra at det blir A380 på OSL-Tripoli etterhvert .... :cool:

Hadde litt sviktende belegg mens jeg var på MEGADO, men teppebombet markedene med reklame da jeg kom tilbake, og belegget gikk rett i taket. Dagens tips. ;)

Og Holberg Airlines har gått til innkjøp av 2 mill lbs fuel(husk, vi er ikke så store) ;)
Samtidig har vi nådd 100% rep, og gått til innkjøp av en Fokker100! :D

Jeg kjøpte nok fuel for over en uke til pris $400, så da har man for en stund. Riktignok fallt aksjen 5% pga det, men den er på full fart oppover igjen

Back