Airline Manager

Er i ferd med å gå over $1 på aksjekursen .. har to 787'er og fem 734'er som skuffer bra inn .. satser på cash generering de neste dagene mens jeg er på reisefot. Men det ser ut til å gjøre susen på aksjekursen.
 
Hva gjør man hvis man ikke er i nærheten av PC en dag eller to? Kan man stille dem inn til å starte opp igjen automatisk?

BF:cool2
 
Nei. De må sendes opp manuelt. Det er derfor det er derfor disse ekstremt lange rutene er tingen. Da blir det færre avganger å sende opp i døgnet.
 
JomAir Airlines har omstrukturert seg nok en gang. Kristiansund som base er blitt droppa til fordel for Cape Town, og selskapets visuelle profil har blitt endret for å passe litt mer inn med de faktiske operasjonene. Ny logo med andre ord:

15etr14.png


(Får satse på at ingen som ønsker å beskytte Pan Ams interesser spiller Airline Manager :cool:)

I skrivende stund flyr JomAir til følgende destinasjoner fra sin base:

Asia
TSE Astana
BKK Bangkok
YKS Jakutsk
OKT Sapporo
SUB Surabaya

Europa
KSU Kristiansund
MAD Madrid
SFJ Søndre Strømfjord
VOZ Voronezj

Nord-Amerika
YCB Cambridge Bay
CPE Campeche
DRO Durango
POM Port Moresby
YQR Regina

Oseania
AKL Auckland
BNE Brisbane
MEL Melbourne

Sør-Amerika
EZE Buenos Aires
CEN Ciudad Obregón
SDE La Paz
MAO Manaus
UIO Quito
SCL Santiago de Chile
USH Ushuaia

JomAir satser med andre ord tungt på sør- og mellom-Amerika, men vil innen kort tid også ekspandere sine operasjoner i Europa til å tilby destinasjoner som Athen, Barcelona Milano og Moskva. Rutekartet ser p.t. slik ut:

route_graph_all.php


JomAir administrerer en flåte bestående av:

17 Boeing 787-8 (registrert LN-JAx)
7 Boeing 767-200ER (registrert LN-JBx)

Aksjen bikket tidligere i dag 6 blank, og befinner seg nå på 6,66. Det går bare oppover, så her må man investere ;)
 
Last edited:
Tror jeg fant ut av det. Hvis du har en eldre rute med lav avgift så får du beholde det, mens nye ruter bruker den nye beregningen.

Nå må man revurdere lønnsomheten på alle ruter. Denne ble plutselig mye dårligere !

Total fuel consumption: 41,034 Lbs
Total expense: $ 200,000
Total income: $ 337,180
Total flight time: 3:25
Total damages: 0
Pax points earned: 0
 
En aldri så liten seremoni på George Bush Int. i Houston i dag idet Boeing har levert LN-RAJ som er vår femte Boeing 787-8RA. Etter litt klargjøring blei den satt inn en på ei dei eksisterende rutene våre som går bra svært bra fortiden.

Nå har vi fem Boeing 787-8RA til i ordre, samt opsjoner på fem...

Har invistert tungt i fem andre selskaper nå, så får vi sjå om det blir avkastning på det etterkvart; Boeing Airlines, Cheapo International Airlines, MOW Airlines, LCH78 Airlines og VEGA 4000 Airlines

Forøvrig ble dagens sermoni avsluttet med signering av en LOI for et antall trippel 7
 
Aksjen i FlySpringbok Airlines fortsetter å stige og reputation er på 100% på tross av at man nylig fikk 400.000 i bot for narkotikasmugling:rolleyes:

Lekse lært: Aksepter ikke tilbud fra godtbetalende Columbianere
 
Last edited:
Cheapo International har kjøpt sin første 747-400 og satt den i rute med 100% belegg. Aksjekursen hoppet nesten 50 cent grunnet kjøpet. Masse fuel på lager og med en flåte som består av bl.a. 13 stk 787-800 og nå vår første 747-400 så er det heller ingen problemer med cashflow'en ;)
 
Joda, de blir ikke solgt. Problemet er at jeg får ikke kjøpt flere. Får ikke kjøpe flere aksjer uten å selge først.
 
Da må jeg jo skryte litt. Mitt første 747 er da i luften =) Ruten er
Ushuaia - Vancouver =)

Det er bare å invistere i ..
 

Attachments

  • jsixpu.png
    jsixpu.png
    16 KB · Views: 159
Og Refvik Airlines tok idag over LN-RAK, som er nok en 787-8RA til selskapet. Ble umiddelbart satt inn på en ny rute fra IAH...
 
SVG Airlines har nok på bok til å gå til anskaffelse av A380, og noen flere 787-8'ere eller en A340-600 i løpet av kvelden.

Noen som har satt inn en slik i rute, og er det noen som har nen gode tips på hvor de egner seg best i dette spillet?
 
Etter ett halvår uten spilling og en aksjekurs på 0.01 så setter Holberg Airlines igjen igang med sine opprasjoner. Vi hadde heldigvis en god del akjser i Nugati Airlines som vi kjøpte når kursen var på rundt 1, nå er den 750, så vi har derfor solgt en del av våre aksjer i Nugati og gått til innkjøp av en Q300 som skal fly sammen med vår 738!

Vår aksjekurs er nå 0.07, så kjøp aksjer, vi garanterer utbytte! :D
 
Da har SVG Airlines fått sin første A380. :) og to nye B787-8'ere


Melbourne - London

Aircraft on route: A380-800
Registration: LN-ABB
Last flight: 2009-11-07
Available seats: 644
Ticket price: $ 8,461
Estimated passengers: 522
Total ticket income: $ 4,416,642

Og aksjen gjorde et lite jump
 
Back
Top