• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airline cabin views

MD11

ScanFlyer Dusty
God aften fra TRD:D

Fant denne tråden på et annet forum og her var det virkelig mye "snacks" når det gjelder bilder fra ulike flykabiner i alle klasser. Hvem sier det ikke er stas og reise? Mye flott og se. Legg merke til Kingfisher's ekslusive bar blant annet.
Også bilde fra JAT's DC10:D

EB, legg merke til First Choice sitt nye interiør på B767-300ER, hvem sier at charter behøver og være dårlig....

Klikk inn på:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=743808

Mange seter jeg gjerne skulle ha prøvd der. Spesielt så Kingfisher imponerende ut, men de er vel nesten konk?

BF:cool2

Mye fint interiør, og jaggu mye rart også.

De bildene fra Ethiad-kabinen ga meg assosiasjoner til et kontor-landskap.

Forretningsklasse i ordets rette forstand :D

Ser det ut som Olympic ikke er noe å trakte etter hverken fargemessig eller komfortmessig.

Ser nesten ut som innsiden av et cruiseskip lol. Kritthvite skinnseter, vedlikeholdet må være tungt :)

Dæven... Er det virkelig sant at KLM har 2-3-2 i business class på 777???

Tipper jeg hadde vært i greit humør hvis jeg booket billett til 25K over dammen og fikk midtsete.

Dæven... Er det virkelig sant at KLM har 2-3-2 i business class på 777???

Tipper jeg hadde vært i greit humør hvis jeg booket billett til 25K over dammen og fikk midtsete.

Sist juni fløy jeg Untied 777 over dammen og de hadde også 2+3+2 på bissniss.

Omtrent 1/2 - 1/3 av 777-operatørene har vel 2+3+2 i 777 biz hvis jeg ikke husker feil.

Og BA har 2-4-2. To-seterne i midten er faktisk rangert som "Good Seats" i følge seatguru.com

Nja 4 seteren hos BA (og f.eks hos Emirates) er ikke en 4 seter, men mer en 2 seter siden setene er forskjøvet i forhold til hverandre slik at man egentlig ikke har noe midtsete

Hos BA så er to-seteren i midten veldig fin hvis man reiser med følge. Siden midtgang-setet står andre veien har man "semi-midtgangssete" fra begge i midten, dog ikke så gunstig som hos EK-A380. Testet en to-seter i midten på BA-777 alene, og det var helt genialt (en egen liten "hybel" baklengs over dammen)

http://www.airliners.net/photo/British-Airways/Boeing-777-236-ER/0217146/L/
http://www.airliners.net/photo/British-Airways/Boeing-777-236-ER/1467032/L/

Ser ut som veldig geniale seter om man reiser to sammen, men de "verste" om man reiser alene (og får noen andre ved siden av seg).. Men man er vel uansett "stuck" der inne om de ved midtgangen finner på å "legge seg"? Ellers ser de jo ut som der er greie å komme seg ut av, om midtgang-naboen sitter vanlig..

Det viker fort mer intimt i midten enn vanlig, fordi man er omgitt av vegger. På de nye setene er det en liten skillevegg man kan benytte.

Ut/inn til midtgang synes jeg er enklere enn eks. å komme ut fra et vindussete hos SAS, fordi du har litt annet oppsett så mer å holde seg fast i (men ja, litt "krøkkete")

Men hvordan er det å fly bakover - merker man stor forskjell?
Merker det ved takeoff og landing, ellers merker jeg det ikke. Take-off-position på alle setene er med en del recline så selv ved take-off sitter man mer tilbakelent enn man gjør i et økonomiklassesete.

Når man flyr fort i høyden er flyets nese noen få grader opp. Synes det er mer behagelig å ligge med hodet fremover enn bakover da. (Men det er så lite at enkelte sikkert ikke tenker på det)

Back