Airforce One til Kastrup (fredag 2.oktober)

MartinL

ScanFlyer Dusty
Ser ut som om Kastrup får storfint besøk allerede på fredag. Tidligere er det jo kjent at Obama kommer til klimakonferansen senere i høst. Obama skal fronte Chicago som søker for OL i 2016.

Litt usikker på om det er endelig bekreftet?

USAs president Barack Obama (48) reiser til København fredag for å støtte Chicagos søknad om å arrangere sommer-OL i 2016

Det olympiske toppmøtet i Danmarks hovedstad skal velge hvilken by som skal tildeles arrangementet i 2016.

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article3292467.ece

Det har vært fryktelig mye frem og tilbake her tillands om hvorvidt Obama selv kommer, men nå ser det ut til at også Mr. President(fru kommer uansett, såvidt jeg har forstått) kommer.

Det har vært fryktelig mye frem og tilbake her tillands om hvorvidt Obama selv kommer, men nå ser det ut til at også Mr. President(fru kommer uansett, såvidt jeg har forstått) kommer.

Det ble sakt på nyhetene herover at Obama skal til Danmark i sammenheng med Chicago' søknad på OL i 2016, så ta med dere fotogarfiapparatene på CPH 2. Oktober.

Kastrup avstengt i minst en halv time blir det sagt?

Secret Service stenger alle veier til og fra flyplassen, samt omdirigeres all flytraffik også. Det er bare kaos når han kommer på besøk.

Fikk tatt noen bilder av AF1 når Obama var her i PHX for en 6 ukers tid siden. Den mest kjente 747 verden rundt blir det sagt.

Secret Service stenger alle veier til og fra flyplassen, samt omdirigeres all flytraffik også. Det er bare kaos når han kommer på besøk.

Nei, det gjør de ikke. Men det vil ikke være start og landinger så lenge mottagelsesseremonien pågår. Dette skal være koordinert på forhånd for å unngå unødvendig holding (innføring av slottider).

Området rundt parkeringsplassen vil imidlertid være grundig overvåket og periodevis stengt. Trafikken til og fra terminalen vil ikke bli påvirket annet enn når kortesjen passerer.

Nei, det gjør de ikke. Men det vil ikke være start og landinger så lenge mottagelsesseremonien pågår. Dette skal være koordinert på forhånd for å unngå unødvendig holding (innføring av slottider).

Området rundt parkeringsplassen vil imidlertid være grundig overvåket og periodevis stengt. Trafikken til og fra terminalen vil ikke bli påvirket annet enn når kortesjen passerer.

De stengte veiene her i PHX , det var ingen trafikk gjennom flyplassen og I-10, 143, og 202 var stengt da han kom her i byen, all fly trafikk paa bakken kom til full stopp. Trodde det var mer eller minde slik hvorenn han gikk. Er kanskje litt anderledes i utlandet.

Jeg tror nok lokale forhold spiller inn .. de stoppet ikke veitrafikken (annet enn langs kjøreruten for kortesjen) hverken i ATL eller BFI (Seattle) da jeg så den der. Spotterne på BFI fikk også henge langs gjerdet som vanlig, om enn ikke på alle spotterplassene.

Det kan jo godt tenkes at det kommer en og annen godbit i tillegg når fiffen skal på semminar i kjøben???

BF:cool2

Det kan jo godt tenkes at det kommer en og annen godbit i tillegg når fiffen skal på semminar i kjøben???

BF:cool2

Det pleier som regel å kommer noen ekstra godbiter når Sjefer er på tur ja.

Ser du holder til i Kræstiansann, min hjem-by :colgate:

puss linsene alle CPH-spotters! Det burde vel være gode forhold ved "Flyvergrillen"?

Noen som vet hvilken routings de vil få?
Kan jo være de flyr over Sola i løpet av dagen,
og er der blå himmel så er det mulig å få se dem også

Noen som vet når AF1 er beregnet å lande i CPH?
Regner med det er tophemmelig, men bor tett på Kastrup så hadde vært spennende å fått det med seg!

Flyr den over oss her på Sola, så er den der nede ca 45 minutter etterpå
Eg har ihvertfall tenkt å følge den på radaren den dagen, min egen radar, den ser alt :colgate:

Nei, det gjør de vanligvis ikke. Som regel kan de ses som en SAM-flight på radaren med hexkode ADFEB3 eller ADFDF9. Det hender imidlertid at de kamuflerer seg når de flyr til sensitive områder, men det skulle det ikke være behov for denne gangen.

'Falsk' callsign er imidlertid feil betegnelse - de som trenger å vite vet og callsign er legalt uansett hva det er.

Det ser ud til at der vil være store restriktioner i CPH på fredag. Bl.a. bliver Øresundsbroen lukket i en time om morgenen samt igen over middag... Når de tager så dratiske skridt, så vil jeg da heller ikke tro at spottere får lov at stå ved hegnet i CPH.

Personligt synes jeg det er "over-the-top" at skulle genere så mange mennesker med at lukke broen midt i morgenmyldre tiden - blot fordi AF1 skal lande i CPH.

Men "sikkerheds-paranoiaet" vil åbenbart ingen ende tage..

Back