Airbus test regs

sk931

ScanFlyer Rusty
Sidderog kigger på Airbus billeder på www.pictaero.com.....
i den anledning undrer jeg mig lidt over den måde somnye airbusser og ATRèr
er registreret....
Er der nogen der ved lidt mere om disse test regs ?? er det rent tilfældigt hvilket individ, der får en først mulig reg..eller starter man blot forfra når man er nået til vejs ende..

Hilsen
Ole
 
Var på Finkenwerder lørdag, og forhørt mig ang. teste regs fra Airbus i TLS
Fik så denne mail
Hello there,
F- stands for France, where Toulouse is located ...
as for the WW, it is the French test registration prefix ...
F-WW.. will always be used for test aircraft ...
Finally, the last two letters refer to the type of plane ...
F-WWE. will be an ATR, F-WWB. or F-WWD. or F-WWI. will be an A320, F-WWK. or F-WWY. will be an A330, F-WWC. will be an A340, F-WWS. or F-WWA. will be an A380, etc ...
Så det vil alstå sige at, det et rent genbrug....Det er så godt at airbus og ATR også skriver C/N på flyet...så er det nemt at skille de enkelt individer fra hinanden
Hilsen
ole
 
Det er så godt at airbus og ATR også skriver C/N på flyet...så er det nemt at skille de enkelt individer fra hinanden
Hilsen
ole

Ole ! Och som du säkert såg på XFW så har ju också tyska testregistrerade Airbus-maskiner c/n på flyet. Här ett exempel: D-AVYU c/n 3661 som jag tog på XFW 29 september 2008 .
 

Attachments

  • D-AVYU.jpg
    D-AVYU.jpg
    193.2 KB · Views: 29
Back
Top