• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airbus og deres A300MRTT

sk931

ScanFlyer Rusty
Når man se på hvilke airforces rundt omkring, ja så undrer det mig, hvad lande som United Arab Emirates og Singapore skal bruge disse fly til..
Er det fordi andre lande "betaler" den for at have disse fly i en for standby så de ikke skal have egne tanker fly på plads...
Ja jeg undrer mig bare lidt over det...og her i Europa kan man jo også se lande som Netherlands og Belgien have forholdsvis store fly selv om de i sig selv er "små" Airforces...Kunne vi her i Danmark og Norge, som Nato medlemmer se en anskaffelse af f. eks A330 MRTT som en fordel ???
Ja synes jeg, selvom vi jo også har nogle C17 i Ungarn
Eller skulle NAto måske have deres egne tanker fly, USA undtaget dog...
Jeg må indrømme at militær flyvning ikke har min alt for store interesse, men lidt interesse er der dog....der er jo FLY !!!
Hilsen Ole
 
Back
Top