Airbus og Boeing 2021 ordre

Ikke mye bevegelse i ordreboken til Airbus i september. 1 ACJ319neo ble bekreftet bestilt, og det var heller ingen kanselleringer booket
 
Boeings september ordre:

777 Partners: 6 737 MAX (Trolig for Flair eller Bonza)
Tyskland: 5 737-800A/p-8
Fedex: 1 777F
Ukjent kunde: 10 737 MAX
Ukjent kunde: 5 777F

Kanselleringer:
737: -4
787: -1

Endringer ASC 606 kanselleringer
737: +19
777: +7
787: -14

Netto hittil i 2021: 349
 
22 nye ordre for Airbus i oktober

Jet2: 15 A321neo
Pegasus: 6 A321neo
Sky Express: 1 A320neo

Samtidig har Alaska Airlines kansellert de 30 A320neo ordrene de arvet fra Virgin America, slik at totalen ble -8 i måneden
 
2 777F fra Mærsk og 8 737MAX fra en ukjent kunde, ble booket av Boeing i oktober

1 737 og 2 787 ble kansellert, dog ble en tidligere kansellering (ASC606 justering) av 17 737 MAX reversert
 
Brutto 318 nye ordre for Airbus i november

IBOM AIR: 7 A220-100, 3 A220-300
AIRBUS DEFENCE AND SPACE, S.A.U: 2 A330-200 (MRTT)
FRONTIER AIRLINES: 91 A321neo
WIZZ AIR: 102 A321neo (ink 27 XLR)
JETSMART: 23 A321neo (ink 2 XLR)
VOLARIS: 39 A321neo
ITA AIRWAYS: 7 A220-100, 11 A320neo, 10 A330-900
JET2: 6 A321neo
PRIVATE CUSTOMER: 1 A320neo (ACJ)
EASYJET: 12 A320neo
UNDISCLOSED: 4 A330-300 (trolig maskiner som egentlig skulle til HNA/Hainan, men aldri levert, og i hvertfall 3 skal til Vietjet nå)

Samtidig har du boooket 75 kanselleringer i november:
10x A220-100 (Undisclosed order)
52x A320neo
13x A321neo
 
Boeing booket følgene ordre i November:

777 Partners: 30x 737 MAX
Akasa Air: 72x 737 MAX
Unidentified: 7x 737 MAX

Kansellering: -18 737 MAX + -7 i såkaldte ASC606 kanselleringer
 
Airbus booket følgene ordre i desember:

CMA CGM : 4 A350F
CARLYLE AVIATION: 1 A220-300
AIR LEASE: 25 A220-300, 79 A321neo, 5 A330-900,7 A350F
AVIATION CAPITAL: 15 A320neo, 25 A321neo

Kanselleringer:
-5 A350-900
-2 A350-1000
-7 A320ceo
-8 A220-300

Det betyr at f.eks KLM/Transavia ordren ennå ikke er firm.

Total ble dette da Airbus netto ordre i 2021

A220-200: 4
A220-300: 34

A319neo: 2
A320ceo: -7
A320neo: -84
A321neo: 526

A330-200: 3
A330-300: 5
A330-900: 22

A350F: 11
A350-900: -5
A350-1000: -4

Netto Totalt = 507
 
Boeings desember ordre:

Allegiant: 50x 737 MAX
Southwest: 7x 737 MAX
Atlas: 4x 777F
UPS: 19x 767F

Også ble 1 737 MAX kansellert og 1 777 tatt som ASC606 kansellering

Netto ble dette da Boeing ordre i 2021

737MAX: 395
747: 5
767: 65
777: 103
787: -33

Totalt: 535

767 og 747 ordrene var primært fraktere og for 777 var det en ca 50:50 fordeling mellom fraktere og tidligere kanselleringer som ble reversert
 
Back
Top