Airbus forventer dobling av flyflåten innen 2031

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
Videointervju med John Leahy

Kort oppsummert:

- A380 har ett 25-30 års perspektiv på programmet. Regner med 30 solgte fly i året i de neste årene. Sprekkene i vingene påvirker nye salg, men vil være ett tilbakelagt stadium innen noen måneder.

- A320/NEO. Tapte salget av fly til Silkair fordi de solgte de tidligste posisjonene til Philippine Airlines. Er veldig utsolgt for de neste årene og regner med å ha en 60% markedsandel i single aisle segmentet. Fryder seg over at MAX ser ut til å være dårligere enn det som Boeing lovet (tyngre og med dårligere prestasjoner enn lovet).

Se intervjuet her:
http://www.flightglobal.com/news/articles/airbus-predicts-20-year-demand-for-over-28000-jets-376045/
 
Re: Videointervju med John Leahy

Fryder seg over at MAX ser ut til å være dårligere enn det som Boeing lovet (tyngre og med dårligere prestasjoner enn lovet).

Nå Boeing først mister "first mover advantage", så virker det som om de allikevel forhastet seg såpass at det ikke klarer å få et "last mover advantage" og komme opp med et bedre fly. Uansett så virker det at mye av salgs begrensningen ligger i produksjonskapasitet.

Mange fly, men når mye av det skal gå til å erstatte gamle fly og det er snakk om et 20-års perspektiv blir ikke tallene usannsynlig store.

Men ser de fortsatt er meget optimistiske i forhold til salget av store fly. Dog tror jeg de neste par årene blir magre, da det er mye økonomiske problemer i verden som må ryddes opp i først, men på lang sikt er det sikkert mulig
 
Re: Videointervju med John Leahy

Likevel lager de det markedet har sagt de vil ha. At det gjøres med visse kompromisser for å få MAX klar til ønsket tid, synes ikke å være noe problem or brukerne.
 
Airbus forventer dobling av flyflåten innen 2031

Airbus forventer en dobling av verdens flyflåte innen 2031, både for passasjer- og fraktfly. Flåten av fraktfly vil dermed være konstant 1/10 av passasjerflyflåten de neste 20 årene.

finance.yahoo.com/news/airbus-lifts-industry-forecast-global

Og mye av flytrafikken vil være domestic:
"Aside from growth in international traffic, by 2031 four of the world's biggest traffic flows will all be domestic -- US, China, Intra Western Europe and India -- and these account for a third of world traffic," Leahy said.
 
Back
Top