Airbus Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Veldig gode nyheter for Bombardier!

Krysser også fingrene for at vi får se CSeries i SAS-farger etterhvert... :)

Enig, den ordren øker sjansen for det. C series gir SAS mulighet til å tilby høyere frekvens og bedre komfort enn LCC til en enhetskostnad som ikke er veldig mye høyere enn A320 (gitt noe under maks load factor i snitt).

Skal SK kjøpe C serie, så bør de hvertfall kvitte seg med Boeing (siden de får nye A320). Ellers vil jo flåten snart se ut som den gjorde for noen år tilbake

Sent from my iPhone using Tapatalk

Noen som har tilgang til denne? Min gratis konto holder ikke. (Gjelder AirBaltic)
http://m.aviationweek.com/awincommercial/air-baltic-outlines-c-series-delivery-schedule

Ellers er denne eldre dokument spennende når det gjelder kabin layout. Kort oppsummert, ble det vurdert 2 layout, 1 vanlig og 1 "long haul" for ruter som AbuDhabi da Lie flat seter (4 til 12 er nevnt) er brukt foran i flyet.
http://m.aviationweek.com/commercial-aviation/air-baltic-lays-out-cs300-network-plans

Swiss har endret litt på ordren sin og har nå 15 av hver type i bestilling, men de tidligere hadde 20 CS100 og 10 CS300

Første maskin til Swiss har nå begynt testflyvningene før levering om ikke lenge

Foto: Swiss
vAg3k_ClZUPZyWAAEkVP_.jpg

Noen som har tilgang til denne? Min gratis konto holder ikke. (Gjelder AirBaltic)
http://m.aviationweek.com/awincommercial/air-baltic-outlines-c-series-delivery-schedule

Ellers er denne eldre dokument spennende når det gjelder kabin layout. Kort oppsummert, ble det vurdert 2 layout, 1 vanlig og 1 "long haul" for ruter som AbuDhabi da Lie flat seter (4 til 12 er nevnt) er brukt foran i flyet.
http://m.aviationweek.com/commercial-aviation/air-baltic-lays-out-cs300-network-plans

Har noen tilgang til disse eller sett en oppdatert leveringsplan for BT?

Når får Braathens sin første maskin?

Swiss Bombardier CSeries CS100 – HB-JBA

Innkommende flymaskin med hjulene oppe – tøft.

Forstår at det av naturlige grunner er vanskelig å ta slike bilder fra bakken, men dæven hva det er sexy.

Kilde: Swiss WorldCargo, our new C Series finally took its first flight.
Now only a week left until HB-JBA arrives in Zürich.

Swiss_HB-JBA.jpg

Griselekkert!
Det flyet kler virkelig Swiss sitt enkle livery.

Re: Air Canada kjøper CSeries

Håper SAS snuser på CS100 og CS300 som erstatter for B736/B73G/A319. SAS har jo blitt storbruker av CRJ900 i det siste, så Bombardier ser vel potensialet for litt "upselling".

Siden det er late ferietider og jeg ble nysgjerrig, banket jeg sammen en CS300 brennfort. Farger og slikt stemmer nok ikke helt med virkeligheten, men noe utprega research ble heller ikke gjort :)

Attachments

• SK_CS300.jpg
    SK_CS300.jpg
    209.4 KB · Views: 577

Siden det er late ferietider og jeg ble nysgjerrig, banket jeg sammen en CS300 brennfort. Farger og slikt stemmer nok ikke helt med virkeligheten, men noe utprega research ble heller ikke gjort :)

Bra jobba. Ser flott ut!

Såg faktisk veldig bra ut.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skal bli moro å se når det kommer litt erfaringsdata på både 100 og 300, så hadde det vært moro om de er såpass konkurransedyktige at de blir reelle konkurrenter til de to store. De trenger konkurranse fra flere!!

Back