AirBerlin med Q400

Nei, det tror jeg ikke E....
Det er vel snarere en rendyrking av LCC begrepet og samtidig skaffe seg rett kapasitet for visse ruter som AB selv uttaler her.
Vil vil nok se etter hvert at en del LCC operatører skaffer seg materiell som har kapasitet tilpasset tynnere ruter etter hvert.
Følg med , det vil skje noe her fremover hos et par andre LCC'ere.
Ryanair fra HAU til Bremen med 737-800!? Neppe rette kombinasjonen av materiell , kapasitet og markedsbehov.
 
Dette er jo en svært interessant utvikling eventuelt av LCC. For på mange mindre ruter har de jo ingen mulighet hvis de flyr for stort. Men volum er jo viktig for lavpris og det spørs slike mindre ruter rett og slett er lønnsomt for LCC. Hadde ikke gjort noe om AB skaffet seg mindre fly og begynte å fly på Norge.
 
AB oppfatter seg ikke som Low Cost Carrier, mens som en Low Fare Carrier. Deres kostnader er langt fra a vaere Low Cost.
 
jetBlue har lenge fløyet E-190, uten at dét har omdefinert selskapets status fra low-fare/low-cost.
 
Back
Top