airBaltic øker på Oslo-Riga

Re: airBaltic øker på Oslo-Riga

Var vel på søndager 752-en hadde en tendens til å komme - men hvem har sagt det ikke kan skje igjen?

Har du ikke forstått at det sitter en liten gruppe kinesere eller indere i Østen og jobber med å re-sjekke inn pax codeco vs. palco? :colgate:

Sånn det var ja! :D

Jeg har dårlige minner fra å være med på å legge inn en charter-flight med 189 pax manuelt i Codeco.

752 ved behov, var variabelt; kom noen søndager, og noen mandager...
Så var det slik at 752 måtte brukes andre steder i en periode (georgia bråket) slik at de fløy fullt til OSL med en 733 og en f50 (der den gikk tom tilbake).

Jeg har dårlige minner fra å være med på å legge inn en charter-flight med 189 pax manuelt i Codeco.

huff... Fæle greier.
Kan man egentlig ikke bare konvertere navneliste til en std IATA PNL og sende'n pr telex til codeco, kreere flighten, og vips, er alt inne? Eller er det vanskeligere enn dèt?

huff... Fæle greier.
Kan man egentlig ikke bare konvertere navneliste til en std IATA PNL og sende'n pr telex til codeco, kreere flighten, og vips, er alt inne? Eller er det vanskeligere enn dèt?

Hvem sa det var IATA PNL......

Her var det et ordentlig koselig Word-dokument(eller lignende) sendt per fax fra Spania!!

I utgangspunktet skulle airBaltic bruke Boeing 757-200 på hver morgenavgang fra Oslo f.o.m. juni 2008, men det har dessverre bare blitt sporadisk. Derfor blir det mye 737-300 og 737-500. I vinter har avgangsfrekvensen vært nede i en kveldsavgang på enkelte dager, og ruten til Vilnius er lagt ned.

Det skal også legges til at airBaltic i fjor også la opp til tre daglige avganger til Riga, omtrent med samme avgangstider, men avgangen midt på dagen ble kuttet fra programmet før den ble startet - sikkert som følge av for lav etterspørsel. Nå prøver de altså igjen, men med mindre materiell.

Lad os se hvad der sker angående Vilnius - det går jo rygter om at Estonian vil stationere to stk 737 på VNO for at flyve CPH, ARN og OSL i codeshare med SAS fra april 09. Dette som en konsekvens af BT frasalget.

Skal SAS/airBaltic fortsette med code-share mellom Skandinavia og Riga? Og hva skjer med airBaltics tilknytning til EuroBonus?

Jeg oppdaget for noen dager siden at BT hadde lagt helt ned Oslo-Vilnius. Ble litt overrasket over dette ettersom de jo hadde opptil to daglige på denne i fjor vår. Det betyr altså at direkte til VNO er det bare tre ukentlige DY-avganger.

Skal SAS/airBaltic fortsette med code-share mellom Skandinavia og Riga? Og hva skjer med airBaltics tilknytning til EuroBonus?

Hva som skjer med BT og EB vet jeg ikke, men jeg da jeg sjekket sas.no virket det som om codeshare oppheves fra vinterprogrammets slutt. Fra denne dato får man ikke lenger opp noen ting om man setter inn Oslo-Vilnius. Frem til slutten av mars får man opp via CPH og Air Baltic-flighter fra CPH.

Jeg oppdaget for noen dager siden at BT hadde lagt helt ned Oslo-Vilnius. Ble litt overrasket over dette ettersom de jo hadde opptil to daglige på denne i fjor vår. Det betyr altså at direkte til VNO er det bare tre ukentlige DY-avganger.
Det er vel hovedsaklig av politiske årsaker...

Flyr til St.Petersburg og Chisinau (Moldova, for å fly IL-18) fra Oslo i palmehelgen, blir 757 både på morgenavgangen torsdag og retur søndag kveld. Skal fly F-50 mellom RIX og LED/ RIX og KIV.

Last edited:

Flyr til St.Petersburg og Chisinau (Moldova, for å fly IL-18) fra Oslo i palmehelgen, blir 757 både på morgenavgangen torsdag og retur søndag ettermiddag. F-50 flys fra Rix til LED og KIV.

BT er ikke de som endrer minst altså!

Hei,

Ser ut som en mulig dagstur med flymuseumsbesøk og rusling i Rigas gamleby.

Eders
Knut Erik

Hm, høres jo forferdelig godt ut med øl ihvertfall. Kanskje jeg kan fylle opp whiskysamlinga mi på taxfree'n også ? :)

Back