Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Og som med alle andre selskap i Europa, så vurderer Lufthansa en eierandel.
Det ryktes nå at Lufthansa ønsker kjøpe seg inn med 10% i airBaltic.
Det er flere grunner som gjør airBaltic interessant for Lufthansa: de har selv ingen long haul ruter/de er ennå ikke tilknyttet noen allianse og LH ønsker å vokse i Europa.
https://simpleflying.com/lufthansa-negotiating-10-percent-stake-airbaltic/
…og nå leser jeg at Lufthansa vurderer å kjøpe 10% av AirBaltic.
airBaltic set a new November record, carrying 400,600 passengers—a 23% increase year-over-year—with an improved load factor of 81.8%, up by 8.5 percentage points. The airline also operated 3,640 flights, a 5% rise from November 2023.
Er vel mer penger å tjene på å fly wetlease for andre selskaper om dagen.
airBaltic achieved its highest-ever annual performance in 2024, carrying 8.3 million passengers (+18% year-over-year) and operating 73,300 flights (+12%), including scheduled, charter, and ACMI-out operations. The airline’s load factor rose to a record 81.2% (+4.5pp).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.