airBaltic 3x ukentlig fra Tromsø

Re: Air-baltic 3x ukentlig fra Tromsø

airBaltic har i alle fall skjerpet seg skikkelig når det gjelder punktlighet, og selv om selskapet stadig gjør reisen mer komplisert med gebyrer og andre omveier, ser det ut til at resultatene blir positive for 2009 - til tross for dårlig kabinfaktor ...

airBaltic har i alle fall skjerpet seg skikkelig når det gjelder punktlighet, og selv om selskapet stadig gjør reisen mer komplisert med gebyrer og andre omveier, ser det ut til at resultatene blir positive for 2009 - til tross for dårlig kabinfaktor ...

Absolutt, sterkt å klare svarte tall i boken med så lav kabinfaktor. Må kunne sies å være potensiale for fortsatt vekst i inntjeningen.

Ellers synes jeg ikke selve reisen er komplisert, men bestillingsprosessen på airBaltic sine websider er intet annet enn håpløst. Synd de boikotter wideroe.no.

Det var mulig for en stund siden, har de sluttet å samarbeide med WIAS nå?

Ja, det var mulig før - inntil i fjor sommer, om jeg ikke tar helt feil. Ettersom airBaltic opererer noen avganger i code-share med SAS, kan man fortsatt kjøpe billetter på de avgangene som har SAS-rutenummer, men opereres av airBaltic.

Det stemmer, ikke mer widerøe.no (billettene var også billigere på widerøe enn på airBaltics egne sider, trur det var noe med at widerøe inkluderte bagasje uten ekstra avgift, men skal ikke banne på det. Er ei stund sia jeg kjøpte billett sist). Sidene til airBaltic er så dårlige og uoversiktelige at jeg mister lysta til å fly med selskapet bare på grunn av det. Når det gjelder kabinpersonalet så kan jeg nevne et eksempel i tillegg til generell "snerpethet", de påtaler alskens små detaljer som jeg aldri har opplevd å se påtalt hos andre selskaper enn en skjelden gang hos Ryanair, for eksempel i mitt tilfelle: at ei lue jeg har på fanget må legges under stolen foran meg eller i hylla under avgang... Jeg tok den på hodet, og spurte om det var greit. Dama så surt på meg og svarte "okay then"

airBaltic er heller ikke spesielt billig, så med mindre jeg skal til Riga eller en eller anna destinasjon østover, blir det nok Norwegian på meg til Oslo. Spesielt sia de økte til fem avganger daglig fra Tromsø.

Synd de boikotter wideroe.no.

Det er faktisk andre veien, uten at jeg skal gå for mye i detaljer ... Vi selger dem gjerne igjen, men det er visse ting i distribusjonen som må rettes opp, og dette ligger i BT's hjørne.

airBaltic er heller ikke spesielt billig, så med mindre jeg skal til Riga eller en eller anna destinasjon østover, blir det nok Norwegian på meg til Oslo. Spesielt sia de økte til fem avganger daglig fra Tromsø.

Uten å gjøre meg til den store airBaltic-talsmannen her, så bra er de ikke, så er da prisene helt greie. Jevnt over billigere enn SAS (når de ikke har salg), omtrent på DY-nivå er min erfaring. Ihvertfall på tur hjem er det en fordel. Utlandet-OSL-innland er fortsatt noe herk, da foretrekker jeg å vise passet på TOS. Bortsett fra at tollerne der synes å ha svartelistet meg, jeg ble sjekket tre ganger i fjor. Har aldri blitt sjekket noe annet sted noen gang, men de synes vel jeg ser litt suspekt ut :D

Det er faktisk andre veien, uten at jeg skal gå for mye i detaljer ... Vi selger dem gjerne igjen, men det er visse ting i distribusjonen som må rettes opp, og dette ligger i BT's hjørne.

Kunne vært interessant å høre resten her, men det er det kanskje ikke anledning til å buse ut med?

Det stemmer, ikke mer widerøe.no (billettene var også billigere på widerøe enn på airBaltics egne sider, trur det var noe med at widerøe inkluderte bagasje uten ekstra avgift, men skal ikke banne på det. .

Var i hvert fall slik da vi fløy i fjor.

Bagasje var inkludert hos Widerøe, men de aller billigste billettene fantes bare på airbaltic.com.

Vi kom i hvert fall billigere ut via Widerøe, men husker ikke den eksakte kostnaden.

I hvertfall på tur hjem er det en fordel. Utlandet-OSL-innland er fortsatt noe herk, da foretrekker jeg å vise passet på TOS. Bortsett fra at tollerne der synes å ha svartelistet meg, jeg ble sjekket tre ganger i fjor. Har aldri blitt sjekket noe annet sted noen gang, men de synes vel jeg ser litt suspekt ut

Har aldri blitt stoppa i tolla i forbindelse med flyreiser inn i Norge, men det er klart at det er mye høyere risiko for å bli stoppa i Tromsø ettersom tollerne "utkommanderes" til flyplassen når en av de tre rutene til utlandet skal gå. Samt et og anna charterfly sjølsagt.

Har aldri blitt stoppa i tolla i forbindelse med flyreiser inn i Norge, men det er klart at det er mye høyere risiko for å bli stoppa i Tromsø ettersom tollerne "utkommanderes" til flyplassen når en av de tre rutene til utlandet skal gå. Samt et og anna charterfly sjølsagt.

Den siste delen var ment som en liten spøk.

Back