airBaltic 3x ukentlig fra Tromsø

Redcap

ScanFlyer Silver
airBaltic 3x ukentlig fra Tromsø

Ny direkterute fra Tromsø
Flyr til Riga.

Publisert 16.12.2008 - 13:55 Tips en venn om denne saken Skriv ut denne siden I mars 2009 åpnes nok en direkterute fra Tromsø Lufthavn.

Denne gangen er det AirBaltic som lanserer tilbudet Tromsø-Riga.

Flightene til og fra Tromsø vil være på tirsdager, fredager og søndager. Flyet er en Boeing 737-500 og turen tar i overkant av to og en halv time.

Kilde : http://www.nordlys.no/nyheter/article3995552.ece

Nattstopp og greier :

BT 181 257 RIX TOS 2325 0105+1 0 31MAR09 23OCT09 735 2:40
BT 182 136 TOS RIX 0600 0935 0 01APR09 24OCT09 735 2:35

Re: Air-baltic 3x ukentlig fra Tromsø

Gratulerer til Tromsø, dette var gledelige nyheter for våre venner oppe i Nordens Paris. Blir spennende og se hvordan dette går. Også en mulighet for Hurtigruten til å markedsføre seg i Baltikum. Adkomsten til Nord Norge blir nå mye enklere for de som ønsker det.

Har Air Baltic lagt ned direkteruten mellom Oslo og Vilnius? Det kommer kun opp alternativer via Riga når man søker på nettsiden.

Tror de gjorde i forbindelse med en rettstvist de har gående med flyplassen i Vilnius og flyLAL (eller noe sånt). Den ble i hvert fall plutselig lagt ned.

Jeg skjønner meg fortsatt ikke på BT, men for all del....

Spennende. Alle airBaltics ruter til Norge har gått meget bra, og jeg er sikker på at halve Tromsø kommer til å teste denne ruten i løpet av det første året. Spørsmålet er om den er bærekraftig på sikt, akkurat som Ålesund-ruten. Ikke helt behagelige avgangstider, for øvrig.

Det var artige nyheter. Flott at det skjer noen positive ting også i disse nedgangstider. Så får vi håpe at Tromsøfolket blir flinke til å reise til Baltikum, slik at ruta får leve.
Siden en rute til Ålesund er liv laga, skulle vel denne også ha muligheter!

:) VC-10

Dette vil jo for øvrig være et glimrende alternativ for TOS-væringer til å reise ut i Europa. Jeg er temmelig sikker på at de finner langt rimeligere priser via RIX enn via OSL, og med avreise 06:00 og retur 23:25 bør det jo være mulig å finne connections som passer.

Dette vil jo for øvrig være et glimrende alternativ for TOS-væringer til å reise ut i Europa. Jeg er temmelig sikker på at de finner langt rimeligere priser via RIX enn via OSL, og med avreise 06:00 og retur 23:25 bør det jo være mulig å finne connections som passer.

Godt observert. Dette kan både SAS og Norwegian potensielt få kjenne på kroppen... Noen som vet hvilke destinasjoner som er lagt inn med videreforbindelse på denne ruten?

Det er ikke lagt ut sommer tidtabellen på hjemmesiden deres i hvert fall.

Må de ha mannskaper liggende 2 netter i TOS da? Det er vel ikke nok hviletid fra kl 1 til kl 6?

BF:cool2

Selv fra OSL var det i sommer mange "spesielle" reiseruter over RIX - spesielt Athen, Nice, Paris og Berlin så ut til å være gunstig og benyttet av mange. Dette vil vel være enda tydeligere fra TOS hvor direkteruter til disse byene kan glemmes i utgangspunktet.

Må de ha mannskaper liggende 2 netter i TOS da? Det er vel ikke nok hviletid fra kl 1 til kl 6?
Er antagelig billigere med baltere på hotell enn nordmenn. Ihvertfall Cabincrew-wise.

Er antagelig billigere med baltere på hotell enn nordmenn. Ihvertfall Cabincrew-wise.

Baltere og nordmenn koster vel det samme på et norsk hotell?...

Dette kan bli en spennende måte å komme seg ut i EUropa på, og som Tromsøboer kan jeg sikkert bruke den hvis jeg skal ut og flakse i privat ærend (i jobbsammenheng betyr jo ikke prisen SÅ mye), men ellers ser jeg ikke helt vitsen.

Forresten...de satser kanskje på å utnytte Nord-Norges nærhet til Russland? Med unntak av Aerofrosk Nord sin rute til Murmansk og Arkhangelsk med sovjetmygg er det stor omvei å komme seg til Russland herfra.

Selv fra OSL var det i sommer mange "spesielle" reiseruter over RIX

Joda, hyggelig for passasjerene, men for BT så gir det ikke noe penger i kassa å fly nordmenn for "ingenting" en omvei i RIX:rolleyes:

Baltere og nordmenn koster vel det samme på et norsk hotell?...

For hotellet ja, men nå er det vel visse sjanser for at lønn og dietter er på et annet nivå for en latvier enn en nordmann... I det store og hele er det vel en liten utgift i forhold til å få utnyttet flyet med en rute fra 11PM til 1AM:

Joda, hyggelig for passasjerene, men for BT så gir det ikke noe penger i kassa å fly nordmenn for "ingenting" en omvei i RIX:rolleyes:

Poenget her er at NCE f.eks om sommeren er rimelig dyrt hos både DY og SK som flyr direkte, og det skal ikke såååå mye til og komme under prisen de skal ha. Det er ikke snakk om "slikk og ingenting, men kanskje en tusenlapp OSL-RIX-NCE. Ikke noen veldig inntektskilde, men det bør ikke være umulig å tjene penger på det.

Nå er det ikke akkurat en omvei for Tromsøværinger å reise via Riga, det er i tilfelle marginalt. BT har jo tross alt også en del av inntekter på salg ombord.

BT har jo til og med en C-klasse, offisielt ihvertfall!

Dette er jo gode nyheter. Hvordan er det med Air Baltic og Eurobonus? SAS opererer med 12000 bonuspoeng på reiser fra Norge til de baltiske landene. Er det samme sats for uttak på BT? Jeg ser for meg en langhelg i Riga (lørdag-tirsdag) ut på vårparten...:) I så fall må man vel få noen tips til hotell osv. etterhvert.

Back