AirAsia - Navneproblem?

Mchansern

ScanFlyer Blue
Hei. Jeg og en kompis skal reise med AirAsia til sommeren og skulle booke billetter nå.

Hans navn inneholder en "æ" og AirAsia godtar ikke den bokstaven. Er det trygt å skrive "ae" i steden eller kan vi risikere å stå igjen ved innsjekk?

Last edited:
Re: AirAisa - Navneproblem?

Tror ikke det skal være et problem at dere skriver det slik. Det blir jo omgjort automatisk til ae om man booker utenlandske selskap. Reiste med virgin i sommer og flere i reisefølge hadde ø i navnet. Men på bookingen kom det opp f.eks joergensen. Ville ikke bekymret meg for det der.

Du skal skrive det akkurat som det står i det maskinlesbare feltet i passet.

Billetter bestilt...hos Vietnam Airlines i steden.

AirAsia hadde grufulle avgangstider (0645 blir i tidligste laget) og VN var bare 200kr billigere, og jeg får litt miles hos SkyTeam.

Samt at det er gratis mat på VN og Jalla-faktoren ikke er så høy.

Billetter bestilt...hos Vietnam Airlines i steden.

AirAsia hadde grufulle avgangstider (0645 blir i tidligste laget) og VN var bare 200kr billigere, og jeg får litt miles hos SkyTeam.

Samt at det er gratis mat på VN og Jalla-faktoren ikke er så høy.

Sikkert et klokt valg. :)

Ja, 12.20 er litt greiere tid å forholde seg til enn 0645. Slipper å sto opp 0400 i ferien i det minste.

Apropos, noen som har erfaringer med Vietnam Airlines?
Har ikke fløyet med Vietnam selv, men det skal være et bra selskap etter hva jeg har hørt. Pitch på ca. 32" i økonomiklasse samt AVOD (minus et par fly som enda ikke har fått installert PTV.)

Jeg har bare erfaring med VN domestic.
Mener det var SGN-DAD med 777 og DAD-HAN med A321.
Begge turene var på ca en time og inkluderte servering. Service var bra og flyene rene og pene.
Bare gode erfaringer her ihvertfall.

Jeg har derimot hørt litt negativt på deres internasjonale flyvinger til Europa.

Jeg skal fly BKK - HAN, så det er ikke så mye lenger enn hva du fløy :)

Satser på at det blir knall. Stiller selvsagt opp med en TR etterhvert

Back