• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air to air-refueling av helikopter.Boeing Team Delivers C-130H Aerial Refueling Tanke

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
@BoeingDefence la ut denne saken på Twitter for noen minutter siden.

http://ow.ly/1AMA5

Boeing Team Delivers C-130H Aerial Refueling Tanker to Japan.



The Boeing Company [NYSE: BA] and partners Kawasaki Heavy Industries (KHI) and Cobham Mission Systems today announced that they have delivered a C-130H aerial refueling tanker to the Japan Air Self-Defense Force (JASDF). The JASDF took delivery in late February at KHI Gifu Works after the aircraft completed modification and acceptance for testing at the KHI facility in Gifu.

Jeg bet meg merke i denne setningen:

The tanker currently provides aerial refueling for the UH-60J, a search and rescue helicopter.



Hvordan fungerer egentlig refueling av helikoptere i praksis? Det fungerer vel på en litt annen måte enn ved tanking av vanlige fly.
 
Last edited:
Hehe. Hadde akkurat googlet meg frem til det bildet selv.

Men alikevel. her handler det vel om en del presisjon for å unngå at drivstoff-slangen ikke vikler seg inn i rotoren.
 
Back
Top