Air Tahiti Nui med SEA-rute og Alaska samarbeid

Nok ett godt eksempel på at allianser er litt "over middagshøyden".

Jeg er ikke uenig i at alliansene gaar en ny fremtid i moete, men Alaska er paa ingen maate noe godt eksempel paa dette. Alaska gikk akkurat inn i OneWorld, de til og med fremskyndet medlemskapet.

Det er jo heller ikke noe nytt samarbeide - Codeshare med Air Tahiti Nui heller, det har vaert Codeshare i over 10 aar og vi som har Alaska Mileage Plan har jo lenge kunnet opptjene Miles med Air Tahiti Nui. (Men naa kan vi ogsaa bruke Miles til Fnatheim(tm) det er nytt.

Men jeg kan jo anbefale alle i Widerøe en studie tur med Alaska’ Horizon operasjon, der har dere noe aa laere :p baade A’la Cart og ombord service ;)

Codeshare er jo ikke noe nytt fenomen, og Alaska har alltid vært en ‘codesharehore’. Dog ikke i nærheten av British Midland, som drev de IT-ansvarlige på baseflyplassene til vanvidd med ‘ekstraflightnumre’ som krevde plass på info-skjermene.

Codeshare er jo ikke noe nytt fenomen, og Alaska har alltid vært en ‘codesharehore’. Dog ikke i nærheten av British Midland, som drev de IT-ansvarlige på baseflyplassene til vanvidd med ‘ekstraflightnumre’ som krevde plass på info-skjermene.
Dette var sterkt språk for en nordlending, kjente jeg ble krenka nå. «Litt løs på codesharen» og «effektiv bruk av skjermen» blir vel mer politisk korrekt….

Forstår det er planen ja, så snart de nødvendige godkjenninger er på plass. Man kan vel booke dem CDG-LAX allerede?

Ja, det kunne man jo før og dermed sikkert også nå. Men til SEA er jo utvalget av flighter også litt tynnere så det er enda enklere å forsvare en runde med dem.

Ja, det kunne man jo før og dermed sikkert også nå. Men til SEA er jo utvalget av flighter også litt tynnere så det er enda enklere å forsvare en runde med dem.

Og er man først i SEA er det jo fort gjort å gå feil og bli med andre veien i steden ... ? :p

Back