• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Sweden til København med flere ruter

Re: Air Sweden til København med flere ruter

Det ser jo i grunn ut til at man skal prøve seg på den samme etniske trafikken som alle andre svenske selskaper har gått konkurs på tidligere.

*Titter under 'Q' i singelhylla* .....

Så kom nyheden på cph.dk, se her

Virker som om, at de ser væsentligt mere frem til feed fra Nordsverige end de mere etniske ruter.

*Titter under 'Q' i singelhylla* .....

Udover jeg fornemmer, at du ikke har den store tiltro til satsningen (en mistro jeg deler), hvordan skal beskeden derudover forstås? Hvad spiller du på? :)

Så kom nyheden på cph.dk, se her

Virker som om, at de ser væsentligt mere frem til feed fra Nordsverige end de mere etniske ruter.

Udover jeg fornemmer, at du ikke har den store tiltro til satsningen (en mistro jeg deler), hvordan skal beskeden derudover forstås? Hvad spiller du på? :)

Jag är enig med MOWs analys att vi snart får höra "Anotherone bites the dust". Som nämnt, antalet aktörer som har provat etnisk trafik från Skandinavien har jag inte fingrar och tår till, jag är skeptisk. :drink

Dette er en gjeng konkursryttere som vil holde i svært begrenset tid.

Var inne å gjorde en dummy booking. Kan ikke betale med kredittkort, men man må betale med giro :headbang

Da har de slått til igjen, for noen dager siden lanserte de Karlstad-London og i morgen starter de ''eventyret'', og det er Estonian Air som bliver redningen med E170, etter at SmartLynx brøyt kontakten.

Skal bli spennende å se hvordan Skopje går. Tviler på at der så veldig mye etnisk trafikk til Makedonia, og det er nok heller ikke mengder med turister som reiser dit. Det er derimot mulig den del folk fra sørlige deler av Serbia vil benytte seg av ruten, fra Skopje er det ikke mange kilometer til for eksempel Pristina. Bulgaria er heller ikke så altfor langt unna...

Last edited:

I 2000 på vei hjem fra Pristina skulle jeg fly fra Skopje. Hadde flere timers venting og ikke en ledig stol å se. Bak et sperrebånd ved baren var det god plass ved et bord og vi fikk lov til å sette oss. Det kom en flaske whiskey på bordet, sammen med en toliter CocaCola og to uniformerte herrer. Det viste seg å være barsjef og flyplassjef. På spørsmål om hvordan de kunne sitte der og drikke, kom svaret ganske kontant; "Venter på mandag!".

Blir nok Skopjetur for meg av ren nostalgi:)

Joda, de kom da seg opp i lufta.... i stillhet....
Dette kan jo faktisk gå bra :)(....)

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/fa-tog-londonplanet
http://nwt.se/karlstad/article1282891.ece

Den svenska flygarrangören Nordic Air Sweden,
som marknadsför sina flygningar under namnet
FlySwedish, började den 28 mars flyga till
London/Stansted från Skellefteå och Karlstad
(trafikeras Skellefteå - Karlstad - London).

Linjen trafikeras med två avgångar i
veckan, på torsdagar och söndagar,
med Embraer 170 (76 passagerare).

Företaget trafikerar flygavgångarna med inhyrd flyg-
kapacitet från det estniska flygbolaget Estonian Air.

I början av april väntas även trafik från Arvidsjaur
till London (via Skellefteå/Karlstad) samt trafik
från Arvidsjaur via Skellefteå till Köpenhamn.

Enligt företagets internetsida startar man även
trafik från Köpenhamn till Beirut och Skopje i april.

I juni startar man trafik på linjerna Arvidsjaur -
Skellefteå - Frankfurt och Västerås - Beirut.
http://www.svenskaflygbolag.com/

Sommerruter fra Arvidsjaur til London og Frankfurt! Spenstig!

Da skal det være slutt og vi kan spille Queen for et av de mest håpløse prosjektene sett på en stund. I følge grunderne er det ikke selskapet det var noe galt med, men media, regionale flyplasser og alle som hadde lovet dem støtte :rolleyes:

Back