• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Scotland får L-1011

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Air Scotland får L-1011

Greece Airlines - som flyr under navnet Air Scotland fra Glasgow - har anskaffet to ex-Air Transat L-1011 TriStar 500 som skal brukes på trans-atlantiske flygninger fra GLA. Selskapet har søkt om tillatelse til å fly til Miami, New York, Toronto og Havana. Selskapet planlegger å fly MIA og NYC to ganger i uken, og Toronto og Havana ukentlig. Selskapet planlegger å anskaffe ytterligere én TriStar (som får 309 seter), og tilby billetter “very cheap”
 
Re: Air Scotland får L-1011

Hvor lenge lever dette selskapet? Til de kommer i luften eller hvor mange måneder etter oppstart tipper du?
 
Re: Air Scotland får L-1011

Vi saa ogsaa paa de kjerrene, de har lavt antall timer og er i veldig god stand. Imidlertid ville vi maatte installere en ekstra noedutgang og konverteringen ville bli for dyr ....
 
Re: Air Scotland får L-1011

Krever FAA en en fjerde nødutgang per side nå, eller er det bare hvis man skal fylle kjerra helt opp? Husker jo at Nordic European fløy en ex. Rich International -500 med disse ekstra utgangene, og i ettertid er det vel flere som har blitt modernisert?
 
Back
Top