Vil ikke V1 påvirkes meget av rullebanelengde og tilstand? Slik at lett lastet og lang, tørr rullebane vil gi V1 tilnærmet lik Vr i de fleste flytyper, mens tungt lastet og kortere (evt. våt/glatt) bane vil kunne gi større avstand mellom V1 og Vr? Om jeg ikke er veldig feilinformert er jo V1 tross alt "point of no return", hvor det alltid skal være mulig å avbryte avgang og stoppe før rullebanen tar slutt dersom man avbryter før V1...? Og om man da har forskjellige lengder tilgjengelig, samt varierende bremseeffekt tilgjengelig, så skulle jo dette, i alle fall i teorien, ha en innvirkning på V1. Vr vil derimot være upåvirket av banens lengde og tilstand, og i større grad påvirkes av vekt, lufttrykk og temperatur?
Så kan det vel også være at de tekniske spesifikasjonene i det meste av 73NG er slik at den "reelle" V1-hastigheten ofte ligger godt over Vr, og at V1 dermed på mange måter ofte blir "irrelevant"...?
Rett nok hører vel spørsmålene her hjemme i flyteknisk, men siden vi alikevel er inne på temaet...