Air Leap starter Stockholm ARN - Oslo OSL

Gitt at de til tider priser seg ganske rimelig her, så må det være noen uten interesse eller kunnskap om fly som går på en smell her og bare velger billigste billetter. Så lenge tidene passer. Og så tror at de skal fly et "vanlig" jetfly til Stockholm, også står det der og plutselig boarder en gammel Saab :p

Gitt at de til tider priser seg ganske rimelig her, så må det være noen uten interesse eller kunnskap om fly som går på en smell her og bare velger billigste billetter. Så lenge tidene passer. Og så tror at de skal fly et "vanlig" jetfly til Stockholm, også står det der og plutselig boarder en gammel Saab :p

Sier du at det er noe i veien med en gammel Saab!?

Sier du at det er noe i veien med en gammel Saab!?

"Den følelsen" når du boarder SAAB tre-førr fra bakken: klatre opp innebygd flytrapp, setter deg nedi noe som føles som et safari-bush-fly, bråker infernalsk, åpen cockpit, alt er trangt. Basically C172-feelingen i pax-variant. Det jeg satt igjen med :p

Ja, jeg har tatt 340 noen ganger, men ingen åpen cockpit mer. Leap bruker små trappevogner på den, ikke innebygd. Alt er trangt, men de gammeldagse setene er ganske gode å sitte i.

"Den følelsen" når du boarder SAAB tre-førr fra bakken: klatre opp innebygd flytrapp, setter deg nedi noe som føles som et safari-bush-fly, bråker infernalsk, åpen cockpit, alt er trangt. Basically C172-feelingen i pax-variant. Det jeg satt igjen med :p

Ikke noe åpen dør. Og støymessig som
En Dash-8-100

Det var en sånn på fredagens flight. «Jeg hadde jo bare funnet en billett på nett» hysterisk morsomt

Litt usikker på om ruten flyttes eller om det leges til, men Air Leap skal fra 1 oktober begynner å fly OSL-BMA 1x i uken. OSL-BMA på fredager og BMA-OSL på søndager

Litt usikker på om ruten flyttes eller om det leges til, men Air Leap skal fra 1 oktober begynner å fly OSL-BMA 1x i uken. OSL-BMA på fredager og BMA-OSL på søndager

Det ser ut som det er flytting, taster du inn Arlanda - OSL etter 1. oktober kommer Bromma opp. Tidlig soendag ettermiddag fra BMA og paa kvelden fra OSL. Det kan derfor funke som en helgetur fra Oslo, mens du maa ukependle fra BMA.

Men det kan vel faktisk funke? Om jeg planlegger helgetur til Stockholm, så er det jo ikke så dumt å gå av og på "midt i byen"

Det blir valget mellom sentrumsnært og tidkrevende turboprop kontra Arlanda og raskere jetservice. Valgene kan gå opp i opp tenker jeg.

Espen

Det blir valget mellom sentrumsnært og tidkrevende turboprop kontra Arlanda og raskere jetservice. Valgene kan gå opp i opp tenker jeg.

Espen

Med 1:15 rutetid på OSL-BMA sammenlignet med 1:05 på OSL-ARN er det ikke særlig "tidkrevende" med turboprop på såpass kort flight, syns jeg.

Med 1:15 rutetid på OSL-BMA sammenlignet med 1:05 på OSL-ARN er det ikke særlig "tidkrevende" med turboprop på såpass kort flight, syns jeg.

Ikke uenig i det. Men jeg tror fortsatt at den psykologiske jet-effekten slår inn hos mange. Selv hadde jeg gjerne fløyet Saab 340 til BMA hvis jeg skulle på helgetur til Stockholm slik disse rute- og flytidene ser ut :D

Espen

Back