Air Leap - flåte

Trdfly

Moderator
Medlem
Air Leap - flåte

Neste år vil Air Leap ta imot 2 stk ATR72-500.
Nu tar vi nästa utvecklingssteg i Air Leap ✨✈️
Vi förstärker vår flygplansflotta med två ATR 72-500, med kapacitet för 74 personer. Dessa två individer kommer att vara i luften under början av nästa år 2020. Varmt välkomna ombord.
Kilde: Air Leap på Facebook
 
Re: Air Leap - flåte

Står det noe om hvor disse er tenkt brukt? Og snakker vi her om vekst eller erstatting for noen av Saabene (som jo betyr vekst i seter)
 
Re: Air Leap - flåte

Står det noe om hvor disse er tenkt brukt? Og snakker vi her om vekst eller erstatting for noen av Saabene (som jo betyr vekst i seter)

Skriver ingenting om hvilke ruter de skal fly, men det står at disse kommer i tillegg til SAAB-maskinene. Skal forøvrig være 74 seter i ATR72-500-maskinene.
 
Re: Air Leap - flåte

Air Leap har i tillegg til de tre Saab 340 de startet med (SE-KXI, -LJT og -LJS), tatt inn to stk Saab 340 til i flåten, SE-KXJ (ex-NextJet) og SE-ISG (ex-Sveaflyg). Altså opp i fem Saab 340.
 
Re: Air Leap - flåte

Skal møte Air Leap i november - gleder meg til å bli kjent med den nye leverandøren av flytransport til og fra Røros.
 
Re: Air Leap - flåte

Ut fra ruteprogramet S20 som nå ligger ute for salg, vil Air Leap ha overnatting på Ørlandet for en ATR72 som vil fly OLA-OSL-OLA, og en Saab 340 som flyver RRS-OSL-RRS.
Air Leap ligger inn med Saab til og med 27mar20, og ATR72 fra 29mar20 på Ørland - Oslo.
 
Last edited:
Re: Air Leap - flåte

Blir det noen endringer i frekvens, eller er det passende med 2x daglig OSL-OLA når det nå endrer til ATR?

Hva med helgeprogrammet? Antar det også er billigere å ha folk på hotell på Ørlandet konta OSL?
 
Re: Air Leap - flåte

For years, a Fairchild Metro was enough for Ørland.
Is there any particular reason for using now an ATR-72 (19 seats - > 72 seats!) on the route?
 
Re: Air Leap - flåte

Having to ride a Metro is a good reason for many to drive to TRD .. ;)

From what I hear, the loads are decent.
 
Re: Air Leap - flåte

For years, a Fairchild Metro was enough for Ørland.
Is there any particular reason for using now an ATR-72 (19 seats - > 72 seats!) on the route?

Ørland is gradually expanding to become Norway's main fighter base over the next few years. I would think an increasing number of personell on base and their families could be one reason for higher capacity
 
Re: Air Leap - flåte

"LN-MOW", indeed ^_^

"CHE_trd", of course, I forgot that Bodø will be closed down in the near future. Sure this is a valid reason for the increase in the capacity :)
 
Re: Air Leap - flåte

Air Leap startet å fly med ATR72-500 1. mars på Arlanda - Mariehamn og Mariehamn - Turku/Åbo. Men det ble DAT som startet å fly for dem med SE-MDA, så vil tro at det tok noe ekstra tid å få deres egne ATR72-500 på plass. (?)
 
Re: Air Leap - flåte

DAT har i vår fløyet en ATR72-500 for Air Leap, da SE-MDA/-MDC.
Men i dag 10. juli ble SE-MDA overført fra DAT til Air Leap, og de vil fremover operere den selv.
 
Last edited:
Back
Top