• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Inter utenlands?

Jepp.

it8903i.jpg
 
Med Dassault Mercure hadde de vel ikke noe valg… [emoji6]

Sant nok! Grunnen til at Mercure aldri ble eksportert var jo at den ikke hadde rekkevidde til å fly ut av Frankrike.

Men de fløy jo både A320 og A330 de siste årene.
 
Sant nok! Grunnen til at Mercure aldri ble eksportert var jo at den ikke hadde rekkevidde til å fly ut av Frankrike.

Men de fløy jo både A320 og A330 de siste årene.

A330, eller A300 ?
Mener vi skulle fly Air Inter fra Orly til Lisboa sent 90-tall (blingsa på avgangstid, mista flyet med god margin), men mulig det er er vel kreativ husk. Fløy uansett Air France ned etter et døgns venting og overnatting på Orly. Low budget; sove på benkene i terminalen var bånn i bøtta, men strålende spotter-dag på takterrassen før det.

Edit: men dette var nok helt på ´tampen, så da var det vel en AF-flight uansett farge og tittel på flyet.
 
Last edited:
Ja, de hadde A300 B2 og B4, A320, A321 og A330. Dog muligens ikke alle typer samtidig. Snedig selskap, med unntak av et par C-47 som kom slengende i starten er det vel det eneste større vestlige selskap som aldri har fløyet en amerikansk flytype?

Edit: BEA kommer i samme kategori.
 
Last edited:
Har sett både A300 og A320 på PMI - Palma de Mallorca. Men det var kanskje charter. Mener for øvrig å huske at deres A330-300 hadde tilnærmet maksimum mtp seteantall. Dvs 400+.

Espen
 
Back
Top