• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Highnesses overflygning m/landing i Bergen 7. juli

• Thread starter Thread starter GF1
  • Start date Start date

GF1

ScanFlyer Gold
Fra Luftfartstilsynets postjournal:

Dok.dato: 24062010
Fra: Air Highnesses
Sak: Overflyging - trafikktillatelser 2010
Dok: Air Highnesses overflygning m/landing i Bergen 7. juli 2010

Hvilken flytype?

Ifølge litt googling er Air Highnesses et Armensk selskap. Har en flåte bestående av Antonov An-12.

Fra Freebird databasen har jeg Air Highnesses med tre IL-76.

EK-76021 ; EK-76292 og EK-76300

Håper noen kan deler nar flyet skal lander på Flesland. For jeg onsker å prove å ta noen bilder.

Ja,- hadde vært kjekt hadde noen funnet ut når og eventuelt om den kommer , og hva de kommer med.... ;)

-Send mld. på 930 34 248 hvis noen finner ut av dette....

Last edited:
Fra avdelingen for rykter og rådata kan det nå meddeles at det kommer to stykker;

1415 og 1445 (lokal tid) begge er AN26, den siste er EK26510.

Mvh,

Takk for info. :)

Eg var oppom en snartur,-og fikk begge.
Men været var noe ussikkert,-med endel regnbyger så det ble til at eg kjørte først til chc, deretter til andre siden. -Den første kom idet eg kjørte til andre siden. -Men fikk no bilde på et vis, og det andre kom ikke lenge etterpå. De ble no dokumentert ,- men noen superbilder ble det ssikkert ikke hehe.... ;) Har ikkje sett de på pc ennå, kun i kamera....

Back