Air Greenlands nye rute BWI-SFJ opereres av??

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
Hei

Det står på Air Greenlands side at deres nye flight BWI-SFJ skal opereres av et selskap jeg aldri har hørt om... Noen som har no clue??

These airlines have a commercial agreement and this specific flight is operated by:AMERICAN AIR TRANSPORT
Flight scheduled for Monday, 2 July 2007
Flight Departing Arriving
Air Greenland
GL 776 Baltimore (BWI), Washington, Maryland, USA Kangerlussuaq (SFJ), Kangerlussuaq, Greenland

Nu stemmer det godt nok ikke rigtig med den info som Tommy777 har fundet. Men jeg har tidligere hørt at det skulle være ATA med en B757 som skulle flyve for Air Greenland! Men det med LN-MOW måske kaste mere lys over.

Det skal nok staa ATA Airlines, ja .... Hvor 'American Air Transport kommer fra, vet jeg ikke .. gamlenavnet er jo American Trans Air, om noe annet enn ATA Airlines skulle vaert brukt.

Flightene ligger inne i systemet - de foerste flightene er oppgradert til 757-300.

Og da var de igang ... de to foerste rundturene ble operert med 757-300 N561TZ. Men med mindre noe drastisk skjer, blir nok dette kortvarig. Passasjertallene paa de foerste turene er kun oppmuntrende for ID-pax ...

Egentlig ikke rart.. Er ikke i bransjen selv, men tidene er ikke akkurat attraktive dersom man skal skal connecte til/ fra andre steder..

Skulle f.eks. jeg reise fra Chicago, måtte jeg ha overnatting både på utreisen og hjemreisen...

Thursday, 2 August 2007 GL 776 Washington (BWI) 10:00
Kangerlussuaq (SFJ) 16:45
0/ 752 4:45 Economy Restricted
Monday, 6 August 2007 GL 775 Kangerlussuaq (SFJ) 17:45
Washington (BWI) 21:30
0/ 752 5:45 Economy Restricted

I tillegg er ikke USD 1000 akkurat billig for en flytur på under 5 timer.

Itinerary pricing

Fare Tax Service fee USD
954.00 + 114.13 + 18.12 x 1 Adult = 1086.25

Total fare 1086.25

Back