Air France ser på nye fly

eriwe737

ScanFlyer Blue
Air France ser på nye fly

Facebook siden Aeronews melder at Air France planlegger kjøp av nye fly
IN AN INTERVIEW for Le Journal du Dimanche, CEO Anne Rigail revealed that Air France will place an order at Le Bourget Airshow, in June. No additional details given. What will AF order?

- 7 A380s will be refurbished while 3 will be returned to lessor.
- First A350 is due in September, Air France committed to at least 10.
- 3 Boeing 787-9 Dreamliners to be delivered this year
- 125 million EUR to refurbish the Boeing 777-300ERs.

Hva tror dere her inne med litt mer kunnskaper om Air France de gjør? Ser snitt alderen på 777-200 maskinene er 18 år ifølge planespotters så kan det gå mot en ny ordre av 777? Ut med 777-200 og inn med 777X?
 
Re: Air France

Facebook siden Aeronews melder at Air France planlegger kjøp av nye fly



Hva tror dere her inne med litt mer kunnskaper om Air France de gjør? Ser snitt alderen på 777-200 maskinene er 18 år ifølge planespotters så kan det gå mot en ny ordre av 777? Ut med 777-200 og inn med 777X?



For 777-200 maksimere har jo Air France en rekke A350-900 maskiner på vei som kan brukes til erstatning

Dessuten er det først og fremst snakk om en ordre for fly til kortdistanse.
De har endel fly i Airbus A320 serien som må begynne å skiftes ut innen ikke alt for mange år, selv om de også har endel nyere fly og
 
Re: Air France

For 777-200 maksimere har jo Air France en rekke A350-900 maskiner på vei som kan brukes til erstatning

Dessuten er det først og fremst snakk om en ordre for fly til kortdistanse.
De har endel fly i Airbus A320 serien som må begynne å skiftes ut innen ikke alt for mange år, selv om de også har endel nyere fly og

Så da er det mer A320neo og A321neo det er snakk om?
 
Re: Air France

det er vel 99,999% sjanse for at det blir a320neo på AF, det eneste som taler imot i mine øyne er at de ikke har bestilt den enda, noe som jeg ser på som underlig. Mer interessant å se på hva KLM lander på, blir det MAX eller overtaler franskmennene dem til å velge europeisk? ville vært tragisk om KLM som siste store nettverksselskap i Europa går over til airbus...
 
Re: Air France

Enig i at AF etter alle solemerker kommer til å velge A320NEO familien.
Turkish har vel ennå ikke forlatt 737. De følger jo fortsatt prinsippet om å handle i begge leire (Airbus og Boeing).

Espen
 
Re: Air France

Jeg skulle så inmari ønsket meg noen dreamlinere, men Toulouse går nok vinnende ut denne gangen også. Nå er ikke Airbus noe dårlig valg, men det var da som %&#2-ete også da! Er det Trumpeffekten?
 
Re: Air France

Jeg skulle så inmari ønsket meg noen dreamlinere, men Toulouse går nok vinnende ut denne gangen også. Nå er ikke Airbus noe dårlig valg, men det var da som %-ete også da! Er det Trumpeffekten?

Både Air France og KLM har allerede 787 maskiner i flåten og flere er jo på vei.
 
Re: Air France

Både Air France og KLM har allerede 787 maskiner i flåten og flere er jo på vei.

KLM sine visste jeg om, men at AF hadde fått noen, var overraskende. Har ikke sett dem enda, men skal til CDG kommende helg, så kanskje lykken står den kjekke bi :)
 
Re: Air France ser på nye fly

Aha mye spennende å lese her, ser admin har vært inn å endra overskriften litt. Tommel opp for det, var litt overtrøtt når jeg la ut innlegget. SAS har A320neo og B737-800, for oss passasjerer hva er de største forskjellene inne i cabin? Jeg har bare en tur i Airbus en sliten A321 fra BA ellers 0 erfaring med Airbus som passasjer. Som flyspotter liker jeg A350 men det blir jo en helt annen sak.
 
Re: Air France ser på nye fly

Aha mye spennende å lese her, ser admin har vært inn å endra overskriften litt. Tommel opp for det, var litt overtrøtt når jeg la ut innlegget. SAS har A320neo og B737-800, for oss passasjerer hva er de største forskjellene inne i cabin? Jeg har bare en tur i Airbus en sliten A321 fra BA ellers 0 erfaring med Airbus som passasjer. Som flyspotter liker jeg A350 men det blir jo en helt annen sak.
A320 er 14cm bredere innvendig. I sommer fikk jeg 3 turer med SAS på noen få timer. først 737-800, så A320 med gamle seter. Den hadde bredere midtgang en 737 men setene virket like, så A320 med nye seter med USB tilkobling. Den hadde ca samme bredde på midtgangen som 737, men bredere seter. Den økte setebredden var merkbar.
 
Re: Air France ser på nye fly

Nye sjefen i Air France var vel han som var sjef i Air Canada da de gikk fra A320 til 737Max...så kanskje det igjen kommer 737 i Air France design?
 
Re: Air France ser på nye fly

Hvis man ser på Air France sine bestillinger de siste 25 årene så er det like stor sjanse for Boeing som for Airbus.

Motorvalg og Air France sitt nære forhold til CFM og GE er ofte langt viktigere enn produksjonsland
 
Re: Air France

Hvorfor det?

hehehe, er bare min egen tanke om saken. Som del av Boeing-klanen ønsker jeg jo at det ikke ''bare'' er Ryanair og Norwegian man må ty til om man skal fly 737 i Europa. AF, BA, LH, SK, AB (var i hvert fall godt på veg) har jo alle gått/går over fra 737 til 320. Så hadde jo vært artig om en av ''de store gamle'' i hvert fall holdt igjen på 737 (personlig klassifiserer jeg ikke Turkish eller Aeroflot blant de ''store gamle'' i Europa, synes i hvert fall TK heller passer inn i gruppen med Etihad, Qatar og EK)
 
Re: Air France ser på nye fly

Når har vel SK i ditt eksempel rundt dobbelt så mange B737 som A320 og setter du deg på et SAS-fly i Norge (eller Sverige for den saks skyld tror jeg) så er det mest sannsynlig en 737 da
 
Re: Air France ser på nye fly

Når har vel SK i ditt eksempel rundt dobbelt så mange B737 som A320 og setter du deg på et SAS-fly i Norge (eller Sverige for den saks skyld tror jeg) så er det mest sannsynlig en 737 da

Tiden er jo i ferd med å renne ut for SK og B737. Før 2025 er jo alle Renton-maskinene borte og det er Airbus som ruler. Så SK og 737 fans får sørge for å få med seg mest mulig før det hele er over.

Espen
 
Re: Air France ser på nye fly

737 kommer jeg definitivt ikke til å savne. Foretrtekker A320 ett hundre prosent.
 
Back
Top