Air France reducerer i Billund S13

Bll spotter

ScanFlyer Gold
Iflg. Airline route vil Air France reducerer fra 19 ugentlige med Emb.145 til 1 daglig afgang med Emb.190.

Dette virker noget underligt, da de flere gange har udtalt at de vil udvide kapaciteten på netop denne rute.
Og skal man tro på tallene fra trafikstyrelsen så går ruten da også særdeles godt. Tallene fra maj, juni og juli skulle give en belægning på 88,1%

Var ,med til CDG den 29.juli kl 1735...20 pax ombord
hilsen Ole

Der var den 29/7 2 ankomster fra CDG, med ialt 98 pax og 2 afgange fra BLL, den ene med 49 pax, den anden med 32 pax, ialt 81 pax afgående. Enten passer trafikstyrelsens tal ikke, eller har du talt forkert Ole.

Last edited:
Der var den 29/7 2 ankomster fra CDG, med ialt 98 pax. 2 afgange, den ene med 49 pax, den anden med 32 pax, ialt 81 pax afgående. Enten passer trafikstyrelsens tal ikke, eller har du talt forkert Ole.

Ole skriver TIL CDG - du skriver FRA CDG - en nøytral Nordmann vil si at dere har begge rett ;)

Der var den 29/7 2 ankomster fra CDG, med ialt 98 pax og 2 afgange fra BLL, den ene med 49 pax, den anden med 32 pax, ialt 81 pax afgående. Enten passer trafikstyrelsens tal ikke, eller har du talt forkert Ole.
Tjaaa..vi sad på række 4 og det kan jo sagten være at der var nogen i "bagenden" jeg ikke kunne se...20 var et tal jeg gættede på... for mig så det ikke ud som om der var mange ombord
Hilsen Ole

Det er meget beklageligt, idet vi i Jylland vinder markedsandele og har en høj gennemsnitlig billetindtægt. Nedskæringen er udelukkende en konsekvens af Tranform 2015-planen, hvor der skal tages mellem 20 og 25 fly ud af den europæiske trafik," forklarer Vincent Audesseau, der er Country Manager i Danmark for Air France-KLM.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=67550

Tja det er lidt svært at se det logiske i den beslutning !

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=67550

Tja det er lidt svært at se det logiske i den beslutning !

Ja nogen gange fatter man ikke flyselskabernes strategier, tårnhøj belægningsprocent og så skal der aligevel skæres ned. Det kan kun være en invitation til andre om at gå ind på ruten. Sun Air tilbage på CDG eller FR med en rute til Paris Beauvais, kan blive resultatet af deres beslutning. Andre muligheder kan jeg ikke lige få øje på.

Ja nogen gange fatter man ikke flyselskabernes strategier, tårnhøj belægningsprocent og så skal der aligevel skæres ned. Det kan kun være en invitation til andre om at gå ind på ruten. Sun Air tilbage på CDG eller FR med en rute til Paris Beauvais, kan blive resultatet af deres beslutning. Andre muligheder kan jeg ikke lige få øje på.

Hvor kunne det være fedt med en FR rute til Paris, men jeg tror bare ikke at man kan sætte det i forhold. Air Frances BLL-flyvning var hovedsageligt til transfer og forretningsrejsende, og ikke så meget til fritidsrejsende. Sun-Air må siges at være den bedste mht. forretningsrejsende, men det er lidt trist. Sun-Air vil gerne gå ind på ruten, men de kræver en pris-aftale med Air France - og mit gæt er: Priserne bliver skyhøje!

Men KLM flyr vel også til BLL. Det er kanskje for å ikke konkurrere for mye med seg selv.....

Back