Air France presenterer ny corporate identity om kort tid

De burde få ny corporate identity sammens med KLM, de en kunne få frem elementer fra begge flyselskap. Hvert sitt selskap med sin egen vri, men der det var noen felles trekk.

My 5 cent.
 
De kunne helt klart spart seg dette. Hvis de går ut og offentligjør "New Corporate Identity" så bør det også komme, dette kan til nød kalles en "Oppfrisking" av fargeskjema.
 
Det vil jo avhenge helt av hvordan man definerer en "new corporate identity", LN-AFG? Så lenge merkevarenavnet får en visuell endring er det fra mitt ståsted en ny identitet.
 
De kunne ha spart seg den røde svosjen på flykroppen - den kludrer til helhetsinntrykket når man ser den sammen med haledekoren, som jo går i motsatt vinkel. Det blir noe påtvungent symmetrisk ved det, som jeg ikke liker.

Ellers enig - hvorfor kludre til noe som funker? Den gamle "Antique Olive"-varianten er jo egentlig så retro at den er kul igjen.

En liten digresjon - vil kanskje sammenføyningen av SK-selskapene gjøre designen litt mer enhetlig igjen? Det virker generelt som om SK DK og SE er flinke til å følge profilmanualen fra 2000+ og Sthlm Design Lab, mens CNO gjør litt mer som de vil.
 
En liten digresjon - vil kanskje sammenføyningen av SK-selskapene gjøre designen litt mer enhetlig igjen? Det virker generelt som om SK DK og SE er flinke til å følge profilmanualen fra 2000+ og Sthlm Design Lab, mens CNO gjør litt mer som de vil.

man kan iallefall håpe....
Vekk med Braathens-flagget, tilbake med de stiliserte skandinaviske flaggene, tilbake med "Scandinavian" på motordekslene og kanskje tilogmed skikkelig viking-navn på -705/-505/-405-flåten....
 
Enig at man bør få de skandinaviske flaggene tilbake, støtter også kravet om Viking navn på alle fly. Men faktisk liker jeg motordekslene best uten "Scandinavian". Kunne man drømme kunne kanskje hele motoren bli rød...
 
CK, diskuterste vi SAS her? ;)

For å bringe det tilbake til saken, CityJet har vært forsøkskanin siden begynnelsen av april 2007, både for font og den lille røde skråstrek etter og hvis dere ser nøye på det røde elementet i halen så er det identisk med den røde streken i det nye haleelementet.

G-BYML.jpg


Forøvrig kan det sies at fonten til logoen er blitt benyttet siden AIR FRANCE + KLM kom på nesen til KLM-flyene (som nå også kommer på AF-flyene). Fonten er spesiallaget og baserer seg på blant annet elementer fra Gill Sans.
 
Fonten er fin nok, og den røde svosjen også, selv om den ser ut som logoen til et oljeselskap.

Synes bare at det holder med svosjen på halen - når svosjen kommer igjen etter typoen også, så blir det litt smør på flesk. Hele flyet ser ut som et eneste stort brevark.
 
Back
Top