Air France presenterer ny corporate identity om kort tid

Hvis det der er den nye såkalte"corporate indentity" så er jeg ikke akkurat videre imponert...

Utrolig kjedelige greier... :(

The famous "bar code" of the French company has only a few days to live. Air France will unveil in the next few days a new look and a new livery for its aircraft.

We do not reveal today the brand chosen by the company, although we can tell you that it will obviously blue, white and red and inspiration should not be totally unknown.

This new visual identity is not an evolution of that used today and marks a real break with the famous blue and red stripes introduced at the commissioning of Concorde in 1976.

Hvis denne animasjonen er riktig så er det direkte flaut. Ikke noe annet å si. Å si at det kommer noe helt nytt og så presentere noe som bare en frequent flyer kan se er noe nytt.... nei huff! :FRA

Greit nok, de har en god design fra før av, men når de først går ut og annonserer at de snart vil oppdatere livery, og gjør så stor sak ut av det selv, så får de søren meg gjøre det og da, ikke bare tegne en rød linje bak navnet...
Da kunne de like gjerne holdt munn og ikke laget noe hype rundt det.

Meg bekjent har de ikke (air france) sagt et kvekk om oppdatering ;)

Men den røde streken er da veldig lik CityJet sin logo...

Og det er meningen. Det skal være profileringsmessige clues om tilhørighet. Brit Air mangler den røde streken, men har samme font.

Men, er dette offisielt??
jeg finner ikke noe om nye farger, eller noen oppdatert logo på airfrance.com.
Ingen pressemelding, ingenting.

Nei, man venter kanskje med en offentliggjøring inntil et alt er klart og fly et omlakkert.

Eller så er det oppkok fra ende til annen.

det kan jo godt hende at dette er noe som har kommet på avveie fra et designbyrå, eller ganske enkelt noen som har lekt seg på egenhånd. AF selv har vel ikke sagt noe om at de skal lansere ny corporate identity, har de?

Noen av elementene kan man kanskje dedusere seg frem til. Den røde "swooshen" eller hva man skal kalle det brukes nå både av CityJet og Regional - begge Air France-datterselskaper. Ser ut til at fonten som presenteres i videoen er den samme som nå brukes av både CityJet, Regional og BritAir

Og der var det offisielt

http://corporate.airfrance.com/index.php?id=alaune_detail&L=1&tx_ttnews[tt_news]=4137&no_cache=1&tt_news[BackPid]=2

The new logo – designed by the Brandimage agency – is now just one word, highlighting Air France’s ambition to be an international brand since over half of Air France's customer base is located outside of France

Den helt store forendringen er det ikke. Man bytter font, legger til en rød svosj og tar bort en av de ble stripene på halen.

http://corporate.airfrance.com/en/m...=4153&tx_ttnews[backPid]=864&cHash=d8756bf6b1

Don't fix it if it ain't broken ;)

Enig med EB og Someone, AF's design er lett gjenkjennelig og tidløst - og ganske så elegant.

Veldig godt poeng! Jeg synes det er for mye endring av design for endringens skyld og for å glede designere. Derfor er det veldig interessant å se hvor godt retrodesign passer på moderne fly.

Elegant passer på mye av det, men det passer overhodet ikke på en del av det nye, f.eks. BMIs hvalaktige "greier".

Det er en fin oppfriskning av designet, spør du meg. Når man har sett det nye, ser det gamle med ett litt 80-talls ut. Samtidig er det ingen fare for at man ikke kjenner flyene igjen. Jammen har de kvittet seg med mellomrommet i navnet også, i alle fall i logoen. :)

Jeg likte denne "nye" designen om en kan kalle det det.....Blir spennende å se når første maskin dukker opp hos oss med den...

:)

Har litt sansen for denne måten å oppgradere den visuelle profileringen på, som også Alitalia og KLM hver for seg har gjort.
Som flere talere over har skrevet har det jo lite for seg å bytte ut noe som fungerer bra, men en tidsmessig oppdatering og tilpasning kan være bra i ny og ne.
Håper Iberia følger denne trenden!

Helt godkjent!
En fin oppdatering av et klassisk design.
Særlig likte jeg at den gamle gode flygende sjøhesten får en mer fremtrende plass på motordekslene.
AirFrance40.gif

Back