• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air France-KLM taper fortsatt penger

Someone

Moderator
Medlem
Air France-KLM kom med tall for andre kvartal i dag og det er fortsatt rødt i regnskapene. Driften viser tegn til bedring med -66 millioner Euro, mot 145 millioner i fjor.

Derimot må de ta et stort netto tap på minus 895 millioner euro, hvor mye er knyttet opp mot restruktureringskostnader og tap på fuel hedges. Det betyr at de har tapt 1,1 milliard euro til nå i 2012

Den positive nyheten er at netto gjeld er redusert med 300 millioner euro

http://atwonline.com/airline-finance-data/news/air-france-klm-posts-895-million-2q-net-loss-0730
 
Air France-KLM kom med tall for andre kvartal i dag og det er fortsatt rødt i regnskapene. Driften viser tegn til bedring med -66 millioner Euro, mot 145 millioner i fjor.

Derimot må de ta et stort netto tap på minus 895 millioner euro, hvor mye er knyttet opp mot restruktureringskostnader og tap på fuel hedges. Det betyr at de har tapt 1,1 milliard euro til nå i 2012

Den positive nyheten er at netto gjeld er redusert med 300 millioner euro

http://atwonline.com/airline-finance-data/news/air-france-klm-posts-895-million-2q-net-loss-0730

Litt godt å høre at ikke er bare SAS som taper penger ..
 
Litt godt å høre at ikke er bare SAS som taper penger ..

Det må være en fattig trøst. Det er jo bekymringsverdig at så mange går med store underskudd. Nå sier dem at pilen peker oppover for Air France-KLM så vi får håpe det fortsetter.
 
Problemet er vel at samtlige klassiske carriers her i Europa taper penger. Så noe har gått fundamentalt galt. Enten i måten de møter LCC konkurransen på eller så er det ikke rom for annet enn LCC'er.

Siden LCC'er ikke bringer noe helt nytt&nyttig til markedet - slik som tog vs. ferge eller plastski vs treski - velger jeg å tro at man forsøker å være litt gravid.

Det slår alltid feil. Hopp i havet eller bli på land. Ferdig med den saken. (leste dere den, SAS?)
 
Back
Top