• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air France-KLM-SAS?

Uten at jeg vet noe som helst, skal man heller ikke se bort fra at et nedsalg fra de statlige eiernes side vil kunne åpne for en helt annen transaksjon enn det de fleste her snakker om, nemlig at SAS går sammen med et annet selskap og lager et felles holdingselskap. Jeg tror nok at SAS bør finne seg en partner, men det betyr ikke nødvendigis at SAS blir kjøpt opp av et annet selskap, men at man finner sammen - f.eks. med Finnair, eller LOT eller andre som ennå ikke er spist opp av de tre store.

Uten at jeg vet noe som helst, skal man heller ikke se bort fra at et nedsalg fra de statlige eiernes side vil kunne åpne for en helt annen transaksjon enn det de fleste her snakker om, nemlig at SAS går sammen med et annet selskap og lager et felles holdingselskap. Jeg tror nok at SAS bør finne seg en partner, men det betyr ikke nødvendigis at SAS blir kjøpt opp av et annet selskap, men at man finner sammen - f.eks. med Finnair, eller LOT eller andre som ennå ikke er spist opp av de tre store.

En slik transaksjon vil vel i praksis bety at eierne i SAS blir sittende med en mindre eierandel i et større selskap. Jeg har litt vondt for å se at det statlige eierne er interessert i en slik eierpost, selv om det selvfølgelig er en mulighet.

Da sitter vi, så vidt jeg kan se, igjen med:
  • Lufthansa
  • Air France/KLM
  • British Airways/Iberia
  • Muligens Finnair
  • Et investeringsselskap som ser SAS som ei finansiell investering

Ville Finnair ha finansielle muskler til å kjøpe SAS?

Da har jeg mer tro på CK's løsning med en transakjson mellom disse selskapene.

Kunne være spennende å sett på en sammenslåing av IC AY-SK...

Virgin Atlantic/SAS - det hadde vært stilig det.
Daglig feed fra alle skandinaviske storbyer til London og ut i verden,
mens Europa ble flydd via CPH =)

Virgin Atlantic/SAS - det hadde vært stilig det.
Daglig feed fra alle skandinaviske storbyer til London og ut i verden,
mens Europa ble flydd via CPH =)

Hva hadde vært "stilig" med det?
Synes absolutt ikke det høres særlig attraktivt ut å måtte bytte fly i CPH ved reiser innen Europa. Virgin har jo heller ikke noe stort rutenett ut i verden i forhold til BA/LH/AF/KL.

Synes absolutt ikke det høres særlig attraktivt ut å måtte bytte fly i CPH ved reiser innen Europa.

Dette er jo det SAS prøver å tvinge oss i grisgrendte strøk til å gjøre, og er nok også en vesentlig grunn til at DY har slått seg så pass kraftig opp i distriktene.

Hva hadde vært "stilig" med det?

Vi diskuterer mulige flyallianser etc, og jeg uttrykker at jeg liker Virgin Atlantic og at sk+vs for meg virker som en interessant kombinasjon ved å bruke uttrykket stilig.
Dette da jeg liker economyproduktet til VS .
Du skal få lov til å komme med saklig argumentasjon mot det jeg skriver slik du gjør i setning nr 2 og 3, men norsk bitterhet kan du spare meg for.
Den setningen var unødvendig og bidrar til å forringe kvaliteten i diskusjonen på forumet.

doffer

Norsk bitterhet? Rull inn geipen. Tåler du ikke såpass har du ikke noe på et forum å gjøre.
Case closed fra min side.

Hjelpe meg for en en :rolleyes suppe av en traad..

Tror en som fortsatt gaar paa gymnaset skal tenke seg litt om foer man poster

Vi diskuterer mulige flyallianser etc, og jeg uttrykker at jeg liker Virgin Atlantic og at sk+vs for meg virker som en interessant kombinasjon ved å bruke uttrykket stilig.
Dette da jeg liker economyproduktet til VS .
Du skal få lov til å komme med saklig argumentasjon mot det jeg skriver slik du gjør i setning nr 2 og 3, men norsk bitterhet kan du spare meg for.
Den setningen var unødvendig og bidrar til å forringe kvaliteten i diskusjonen på forumet.

doffer

VS+SAS er jo ikke realistisk.

Slik jeg ser det er de eneste realistiske oppkjøperne av SAS AF-KLM og LH, muligens også BA-IB.

Back