Air France-KLM 2023 finanser

Someone

Moderator
Medlem
Margin på rett under 10% og et driftsoverskudd på €733 millioner i årets andre kvartal

Kapasitetsmessig er de på 92% av 2019 nivået

De genererer bra med cash og gjelder stuper. Så skulle tro de har råd til å kjøpe et annet flyselskap hvis de vil….

https://www.airfranceklm.com/sites/... France-KLM Q2 2023 Results press release.pdf

Group revenues at €7.6bn, an improvement of €0.9bn compared to last year
• Operating result at €0.7bn with an operating margin at 9.6%
• Positive adjusted operating free cash flow at €0.6bn and cash at hand at €10bn
• Net debt down by €1.4bn euros, compared to end of 2022 leading to a Net debt/EBITDA ratio of 1.2x
 
De teamer nok en gang opp med Apollo (samme som styrer CH.11 skuta til SAS) for finansiering. Denne gangen er planen å hente €1,5 mrd gjennom bonusprogrammet Flying Blue

Ikke snakk om salg eller endring på eiersiden av selve programmet, men ved at de lager et eget selskap for 3. parts samarbeidspartnere hvor Apollo blir med og spytter inn penger

https://www.flightglobal.com/airlin...bn-loyalty-programme-financing/154339.article

Air France-KLM is in talks with private equity firm Apollo Global Management over a possible €1.5 billion ($1.66 billion) financing of its loyalty programme Flying Blue.

The group has outlined plans to establish a new company which will handle third-party contracts and miles issuance related to the programme. This has the dual aim of expanding its loyalty business and enabling it to raise funds to improve its debt equity position.
 
Solid tredje kvartal for Air France-KLM, og bortimot alt områdene tjener penger og kan vise til gode marginer

Link til presentasjonen:
https://www.airfranceklm.com/sites/default/files/2023-10/AFKLM_Q3_2023_Results_presentation.pdf

53289265459_dccf9a7582_h.jpg


Og som jeg skrev i første posten her..... :D

De genererer bra med cash og gjelden stuper. Så skulle tro de har råd til å kjøpe et annet flyselskap hvis de vil….
 
Da var året over for Air France-KLM. Driftresultat på €1.7 mrd, og en margin på 5.7%, så ikke like lønnsomme som Norwegian. Netto resultat etter skap p å€0.9 mrd er dog rekord for selskapet.

Transavai gikk såvidt i minus fpr året, mens Air France var såvidt mer lønnsomme en KLM, men marginer på henholdvis 5.9% og 5.4%.

Gjelden ble redusert, og egenkapitalen er i pluss igjen, for første gang siden pandemien


https://www.airfranceklm.com/sites/...y_2023_results_-_afklm_-_press_release_en.pdf

• Group revenues at €30.0bn, up 14% compared to last year
• Operating result at €1.7bn with an operating margin at 5.7%, up +1.2pt compared to last year
• Net income at €0.9bn driving a return in positive equity at €0.5bn for the first time since 2019
• Net debt down by €1.3bn, compared to end of 2022 leading to a Net debt/EBITDA ratio of 1.2x; Cash at hand at €10.5bn
 
Back
Top