Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
Air France bestiller både A og B widebody
A350-900 25 firm + 35 options - levering starter i 2018
787 25 firm + 23 options + 10 allerede leaset fra ILFC for KLM. Leveranser starter i 2016.
A350 skal erstatte A340 og 772ER, mens 787 skal erstatte MD-11.
Tydelig at Air France ikke ser på A358 som et godt alternativ, siden de valgte å splitte ordren. A350-1000 er også lite attraktiv, kanskje AF venter på nylig omtalte 777-9X for å få en fullverdig 77W-erstatter.
Skal GE prøve seg på en A350-motor, eller går AF nye veier og prøver RR?
I følge CEO ga Air France ikke etter for det politiske presset for å bestille kun Airbus, og gikk for en splittet ordre.
http://www.lesechos.fr/entreprises-...arts-egales-entre-boeing-et-airbus-219908.php
A350-900 25 firm + 35 options - levering starter i 2018
787 25 firm + 23 options + 10 allerede leaset fra ILFC for KLM. Leveranser starter i 2016.
A350 skal erstatte A340 og 772ER, mens 787 skal erstatte MD-11.
Tydelig at Air France ikke ser på A358 som et godt alternativ, siden de valgte å splitte ordren. A350-1000 er også lite attraktiv, kanskje AF venter på nylig omtalte 777-9X for å få en fullverdig 77W-erstatter.
Skal GE prøve seg på en A350-motor, eller går AF nye veier og prøver RR?
I følge CEO ga Air France ikke etter for det politiske presset for å bestille kun Airbus, og gikk for en splittet ordre.
http://www.lesechos.fr/entreprises-...arts-egales-entre-boeing-et-airbus-219908.php
Last edited: