Air Force One

Du får nok ingen til å bekrefte dette, før eventuelt Obama er tilbake i den hvite huset sitt. Statshemmligheter, men vi kan jo tro på at Wikileaks har noe om dette i sine "papirer" :D

Det var på TV2 nyhetene at han hadde kommet på upublisert besøk til Afghanistan i dag...

3 fly formasjon? Hvilke andre fly var med i følge? De kan vel ikke fly med egen jager-eskorte så langt? Og i hemmelighet??

BF:cool2

Det var kondensstriper fra 3 fly som fløy i østover veldig høyt.

IMG_0160.jpg

Ca 7 timer flytid fra Norge til Afghanistan er vel sånn noenlunde normalt.

Last edited:
Tipper 1x 747 1x747Looking Glass og 1x Galaxy med bil og utstyr .. og 747 nr2 på en litt annen kurs ..

Regner vel med at den ikke dukker opp på flightradaren min :p

Ikke noe signal på min radar i allefall.
Nå vil ikke jeg påstå at dette var AF1 på tur, men høyde/retning stemte ikke med noe av det som gutta på Ørlandet pleier å benytte på sine turer. Og dersom en tar i betrakning at Obama landet i Afghanistan rundt 7 timer etter at dette bildet ble tatt så kan en vel ikke la være å undres...

Last edited:
Presidenten er vel nå rimelig trygt hjemme igjen så nå kan vel de av våre medlemmer som evt. vet noe vidreformidle denne informasjonen ?

Det er nå bekreftet at det var 3 x F18 på tur (ironisk nok så har jeg en Sveitsisk F18 som avatar... )

Dette var nok ikke hva du så, dette var en Gulfstream.

Det som vises på mitt bilde og som jeg trodde kunne være el presidento på tur, viste seg å være 3 stk F18.

Back